Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän hyväksi kokeaminne tietoturva"paketteja" eli millaisilla ohjelmistokokoelmilla suojaatte koneenne? Olen pettynyt tämän hetkiseen tietoturvatasooni, vaikka koneella pyörii hyvinkin kattava suojaus (norton internet security, ad-aware, peer guardian2, spybot-searh&destroy). Tästä huolimatta peerguardiania katsoessa minuutin sisällä saattaa tulla järkyttävä määrä hyökkäyksiä joista suurinta osaa ei edes blokata. Trafiikkia on tietysti aina, mutta tällä hetkellä väittäisin sitä olevan aivan liikaa ja kummallisista porteista, esim brute forcen ssh hyökkäyksiä 52888 portista etc whatnot. Ja sitten siihen itse kysymykseen, mikä olisi mahdollisimman tehokas ja samalla resursseja säästävä suojaus-kokonaisuus tai mitä itse käytätte?
Itelläni tällä hetkellä: Antivirus: Viruschaser Palomuuri: Sygate Antispyware: Ewido Hyvä ilmainen ja kevyt kokonaisuus voisi olla esim. Antivirus: Antivir tai Avast Palomuuri: Sygate tai ZoneAlarm Free Antispyware: Ewido
Itselläni tällä hetkellä: Norton Internet Security 2006 Ewido 4.0 Bitdefender 8 Free edition PeerGuardian 2 Spyware S&D ja taustasuojausta hoitaa myös: Spywareblaster SpywareGuard Eipä tällä määrällä ohjelmia virukset ole päässeet vielä koneelle riehumaan
Mielestäni toi peer guardian2 on aivan turha ohjelma. Luulenpa et koneesi on hyvin suojattu, jos vaan päivitykset on kunnossa. Muuten ewido on kanssa suositeltava ohjelma. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/269186 <- tuolla ewido opas.
Niimpä on, niimpä on ei ole tähän asti kumpikaan häirinnyt toista eikä koneen käyttöä, joten ei sillä niin väliä vieväthän ne tilaa, mutta sitä on vielä vaikka muille jakaa Ja se PG on aika hyödytön, mutta kun ei vie paljoa tehoja, niin ei hätää. ja onhan sitä kiva nähdä minne kaikkialle sitä yhdistetäänkään