Minä tarvitsen jatkokaapeleita, jotta saisin PC:n kuvan näkymään TV:ssä. Eli näyttiksen mukana tuli johto jonka toinen pää on s-video liitin (tulee näyttikseen), joka haarautuu kahdeksi liittimeksi s-video ja RCA. Naaraita molemmat. Ja tarvitsen jatkojohdot näille, jotta ne yltävät telvisioon. Eli olen ostamassa (s-video uros/uros) ja (2*RCA Uros/Stereo Plugi)- johdot. Saako näillä kaapeleilla näkymään kuvan telkkarissa sekä äänet ja kaikki muu tarpeellinen. Töllössä on s-video sisääntulo sekä kelt. valk. ja pun. rca paikat. Vaikuttaako kuvan/äänen laatuun johtojen pituus?
Kyllähän tuolla piuhanipulla pitäisi kuva tulla telkkuun.Johtojen pituus vaikuttaa kyllä kuvaan,mutta hyvillä piuhoilla voi kyllä ainakin 15m siirtää signaalia.Varmaan enemmänkin,pidemmistä ei ole henk.koht. kokemusta.
Yleensä kaupat eivät suostu myymään yli 15m johtoja koska niiden toimivuus on epävarma ja toiseksi niiden hinta on kallis. huono ohut piuha alle 10m ja paremmalla piuhalla päästään 15m. olen nähnyt ja keskustellut 15m ohuen johdon käytöstä ja myyjä sanoi suoraan että mahtaako toimia ja jos toimii niin miten paljon häiriötä esintyy. Joten ei kannata ainakaan talousmarkasta ostaa yli 10m johtoa=)
Itse tilasin verkkokaupasta sen valmiin setin, jossa oli 15 metriä s-video kaapelia ja rca-3.5 plugarit. Kyllähän se kuva näkyy ihan hyvin, mutta kaksi haaleaa palkkia vaeltaa ruudussa ylhäältä alas eikä tuolle mitään ole tehtävissä. Ne eivät ole kuitenkaan häiritseviä. Ne näkyvät yleensä vain tummaa taustaa vasten. Halpa se setti kyllä oli. Vain parisenkymmentä euroa. Gigantissa näytti olevan aika hyvänlaaatuinen DVD-kitti myynnissä. Pituutta oli 15 metriä ja kaapelitkin oli hieman paksumpia. Hinta tosin oli 50 euroa.
Juuri tuon takia suosittelen lämpimästi käytettäväksi max 10m johtoja jos on pakko käyttää S-video liitintä. toinen vaihtoehto on http://www.kouluelektroniikka.fi/cg...057738289-328&action=tuoteshow&tuote=5664 500 ja sitten vaikka http://www.kouluelektroniikka.fi/cg...057738289-328&action=tuoteshow&tuote=5407 620 noilla homma hoituu ongelmitta
jups, vähän itseäkin jännittää, tänään kolahti postitoimistoon bulldogin 15-metrinen piuha.. saas nähdä miten äijän käy, kerrotaan kokemuksista illemmalla.. niin siis tämä piuha, hinta ei ainakaan paha.. -> http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=079600001867
No en tiedä onko kovin kalliita, kun 2*RCA/Stereo-plugi maksaa 3€ 10m ja 20m 4,75€. S-video piuhalla on hintaa 5,2€ 10m:n pätkä. (Vai onko kyseessä pelkkä johto, tiedä sitten...) Hinnat on otettu www.partco.fi sivuilta ja eivät sisällä alvia. Laadusta en sano mitään, mutta taidan tilata verkkokaupasta, jos ne ns. palkit eivät kuitenkaan häiritse katselua. Tai tiedättekö parempia ehdotuksia? Tarvis ois kuitenki siihen 15 m:n johtoon ku ei taida se 10 m riittää.
no niin, sain piuhat postista ja tuli jo testattuakin, "kullatuilla" liittimillä oli varustettu s-vhs piuha ja toimii aivan loistavasti, kuva täysin identtinen 5-metrisen kanssa. joten taisi torngarkin 10 metrin raja mennä uusiksi. samaisesta firmasta muuten 20 metriä RCA:ta audiolle 11 eur.
Hyvä tietää. Taidan itekki tilata bulldogista. Ja ostan sen Stereo-plugi/2*Rca:n kaupasta, kun ei näytä bdogista löytyvän
=) en mä sanonut että se ei voi toimia vaan varoittelin. Olet saanut hyvänlaatuisen johdon jolla 15m on mahdollista. ei se kaapelikaan taida olla ihan markantalon tekosia ja paksuus taitaa kanssa olla eri luokkaa