Tällanen paketti ois mieles: ---------------------------- Antec Sonata Designer 500 Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 3.0 Gb/s-k Microsoft Windows Vista Home Premium 64 Sapphire Radeon HD4870 1GB GDDR5 -näytönohjain Samsung SH-S223F/BESE 22x polttava DVD+ MSI X58 Platinum Intel X58 LGA1366 ATX-e Intel Core i7 920 2,66GHz -suoritin, box A-Data Gaming Experience Core i7 6GB Kit Hinta jää karvan alle 1200€. Vaan voiskohan viel parantaa pakettia? Emo?
Asus P6T SE emoks ja siitä säästyneet rahat Club3D:n HD4890:aan. DVD-asema kannattaa vaihtaa vaikka LG:n vastaavaan koska tuo malli on todella vikaherkkä.
Edellinen asus tilttas aina ku kytki usb-laitteen Ja ero 4890 ja 4870 välillä on jotain luokkaa 10%. Mut DVD-aseman voisin kyl vaihtaa.
Kyllä suosittelen tota HD4890, koska se on jo vakionakin tehokkaampi ja se kellottuu aivan loistavasti. Muropaketin artikkeli
Ok 4890 on paketis nyt. asukse emoki ois ehkä kelvannu mut puuttu eSATA. Alkaa mennä kyl hinta yli mut mut.
Tällasta kokoonpanoa oisin kattelut, eli crossfireen menis noi 2 näyttistä. Mitä mieltä? Ati Radeon HD 4890,1GB,PCIE,GDDR5(Uutuus!)x2 yht.490.00€ Phenom II X4 940BE, AM2+, 3.0GHz, 8MB, BOX 190.00e 500GB Spinpoint T166, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 55.00€ Prosessorijäähdytin NH-C12P, LGA 775, AMD AM2 & AM2+ (Muropaketti toimituksen valinta 2008) 59.90€ 750W "Super Series" ATX-virtalähde / Cable management 99.00€ DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta,bulk 23.00€ 4GT Dual-kit DDR2 1066+MHz (PC-8500), Extreme Edition, 240-pinDIMM 75.00€ Clodius ATX-kotelo, valkoinen 43.40€ M4A78-E, AM2/AM2+/AM3, AMD790X, DDR2, CrossFireX 119.00€ Yhteensä: 1154.30€ --------------------------------------------------------------------- tos ois kinum10:n ostama kone ( jtn saatto vaihtuu mut en tiiä oikee), ja itse aion ostaa tuontapaisen koneen... Siinä siis on 2 4890:laa joten tehoa piisaa ( toinen toi muistaakseni 92 % lisää tehoa ) Edit: tein viivan missä minun itse pistämäni teksti alkaa
Sanoin tämän jo kerran mutta sanonpa uudestaan... tuota DVD-asemaa ei kannata ottaa kun se menee paskaksi.
Zeikko, Tuohon pakettiisi Clodius on mielestäni järjetön vaihtoehto. Vähintään Antecin 300. Kellotus tulee olemaan rankkaa muisteista päätellen? Poweri on kyllä ylimitoitettu. Corsairin 620HX olisi viisaampi. Jopa 520HX voisi riittää.
En aio ostaakkaan juuri tuollaista, en ole sanonukkaan vaikka näyttää siltä, sillä tein vain ctrl+c ctrl+v:n tuolta topicista.. aion ostaa saman tapaisen eli esim. sama prossu ja näyttikset muusta en ole oikee.. Ja nyt kun katselen niin vaihdan muisti 800 mhz malliin, poweria hieman huononnan, koteloksi ehkä Nexus Clodius (?), tuuletinta vähän halvemmaksi muuttelen ja tuosta dvd asemasta minulla ei ole hajuakaan...
Paketti on hieman muuttunu.... Antec Sonata Designer 500 Microsoft Windows Vista Home Premium 64 Sapphire Radeon HD4890 1GB GDDR5 -näytönohjain Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 3.0 Gb/s-k Asus P6T Deluxe -emolevy. Intel Core i7 920 2,66GHz -suoritin A-Data Gaming Experience Core i7 6GB kit
Onko toi kotelo joku 'must' vai käviskö joku muu koppa+poweri -yhdistelmä? Nimittäin ilmankierto on mitä on sekä hd4890:lle todella ahdas. Antec Three Hundred + Corsair 450VX = 133€ Asuksen P6T Deluxea ei löydy Jimssiltä edes hyllyltä. Tarkoitatko Deluxe V2? Jos et niin vaihda Deluxen tilalle Gigabyten GA-EX58-UD5.
Tähän olisi kiva kuulla jotain perusteluja, itse kun pidän Clodiusta ainakin Antecin 300:sta parempana.
Ja taas muuttu. ja kallistu Nyt ainaki kotelossa pitäs olla vähä tilaa enemmä OCZ Platinum XTC Triple Channel 6GB Kit 3x2GB DDR3 PC3-10666 1333MH Nexus NX-8060 600W 80 PLUS Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit OEM SP1 Sapphire Radeon HD4890 1GB GDDR5 -näytönohjain Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 3.0 Gb/s-kiintolevy Samsung Spinpoint Asus P6T Deluxe 2 -emolevy Intel Core i7 920 2,66GHz -suoritin, Antec Nine Hundred Two - ATX-kotelo
Code: Tähän olisi kiva kuulla jotain perusteluja, itse kun pidän Clodiusta ainakin Antecin 300:sta parempana. Doh, lausuin vain oman mielipiteeni, joten ei ole mustaa valkoisella. Itse en ole Clodiusta käyttänyt, mutta olen asentanut niitä muiden koneeseen. Koppa vaikuttaa todellakin nopeasti tehdyltä kiinan kamppeelta. Ohut, rämisevä pelti , ei niin tukeva , sormiruuvien laatu huono yms. Koppa käy kyllä peruskoneelle mainiosti, koska tuulettimet pienillä koppa on mukavan hiljainen sekä tarpeeksi hyvin jäähdytetty. Noinkin High-End koneeseen se ei vain mielestäni sovi ollenkaan. Antecin 300 saa paremmin jäähdytetyn, huomattavasti tukevamman sekä tilavemman kotelon tässä tapauksessa. Antecin 900 on myös hyvä vaihtoehto. Powerin voisit vain vaihtaa, kuten Kokki99 sanoi.
Tokihan tämä on hieman mielipideasiaa, mutta antec 300:ssa on tuo virtalähde alhaalla. Jos laittaa sen tuulettimen ylöspäin niin sotkeutuu näytönohjaimen ilmankierto/otto, jos taas alas, niin virtalähde ei saa tarpeeksi ilmaa. Threehundredissa tulee kaksi säädettävää tuuletinta siinä missä Clodiuksessakin (Clodiuksessa kuitenkin näkee lisäksi summittaisesti kotelon sisäisen lämpötilan tuosta edestä.) Molemmat ovat tuuletukseltaan palttiarallaa yhtälailla laajennettavissa, itse jopa sanoisin, että clodiusta on parempi laajentaa kunhan hieman osaa käyttää älyään. Paremmat osat pysyvät kyllä keskinkertaisemmankin kotelon sisällä ja kun tuohon Clodiukseen lisää tuulettimet vaikkapa kattoon ja lattiaan, niin eiköhän siinä ole enemmän kuin riittävästi. Itse olen vähän sitä mieltä, että kopan tulee olla vain riittävä, ei sen enempää. Kalliimmat osat eivät suoraan tarkoita, että niistä saataisiin kalliimman kotelon kanssa sen enempää irti