Emolevy on nyt käynyt maahantuojalla ja tuli sieltä takaisin päätöksellä että emolevyssä ei ole takuuta johtuen prossusocketin suojatarrojen päällä olevasta kumi/muovi-sekoitteesta. Mikäli haluat emolevyn takaisin, joudumme veloittamaan 29e+postikulut... En todellakaan ole laittanu sinne mitään ainetta ja nämä väittävät että siellä on jotain ainetta..pistin tommosen postin mikromajaan: en todelllakaan ole laittanu niihin suojatarroihin mitään ainetta...No pitäkäähän se perkeleen emo sitten ja multa on turha odottaa että ostan teidän firmasta mitään ja en kyllä rupea teidän firmaa kehumaan ainakaan noista toimitus ajoista ja sun muista jutuista..Kyllä te ainakin osaatte säheltää jos ette muuta...hahahaha..... Kyllä toi homma menee jo vähän yli...
Kannattaa varmaan laittaa jotain kysymystä tai viestiä kuluttajansuojavirastoon tai johonki. Tollasen viestin lähettäminen ei kyllä edesauta niitten yhteistyöhalua tässä asiassa.
Eli aina kannattaa pitää pää kylmänä, ja lähettää [bold]asiallinen[/bold] selvitysviesti. Kiroilu ja uhkaileminen ei tilannetta helpota. Jos asiaa ei saada selvitettyä ja koet joutuneesi kohdelluksi väärin, niin otat yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
asiallisuus kannattaa tosiaan säilyttää noissa palautteissa, vai luuletko tosiaan, että jotain mikromajaa voisi vähempää kiinnostaa jos et enää osta sieltä mitään tai et kehu sitä kavereille? asialliseen palautteeseen saisit varmemmin vastauksen
Asiallinen palaute ois tietysti aina ihan hyvä laittaa kaupassa asioidessa. Mutta aika ihmeelliseltä tuo asia vaikuttaa. Kannattaa vielä neuvitella kaupan kanssa, ja sitten siirtyä kuluttaja-asiamiehen juttusille. Sinne on vaan yleensä perkuleenmoinen jono :/
Tuollaisella palautteella et kyllä saa asiaasi etenemään. Kuten edellä mainittiin, niin asiallisella tyylillä saa asiansa paremmin läpi. Auttaisitko kaveria joka haistattelee sinulle kadulla? Karkikoitu esimerkki, mutta kuitenkin...
Emoa näkemättä on vaikea ottaa kovin yksityiskohtaisesti kantaa, mutta yleisesti: Jälleenmyyjien välillä on aika isojakin eroja takuukäytännöissä, mutta erään entisen työnantajani käytäntö oli sellainen, että kaikki tuleva kama pyrittiin testaamaan itse. Epäselvät tapaukset lähetettiin maahantuojalle, joka sitten kykyjensä mukaan (eroja on niissäkin) päättää jotakin. Sitkeimmät/vaikeimmat jutut saattavat päätyä jopa valmistajalle asti. Koko ruljanssi juonsi aika pitkälle juurensa siihen, että suurin osa takuuseen tulleista PC-komponenteista oli ehjiä tai selvästi asiakkaan särkemiä (tyypillisesti vaikkapa väärinpäin asennettu prosessorituuletin). Siis kaikesta tavarasta, toki löytyy jotakin tuotteita, valmistajia tai valmistuseriä, joissa esiintyy suuria poikkeamia, paljon myös rikkinäisiäkin. Kun tietokonekomponenttien katteet liikkuvat jo muutenkin varsin olemattomalla tasolla, pyritään esim. juuri näitä "ylimääräisiä" kuluja maksattamaan niillä, jotka ne aiheuttavatkin... taas karkeasti yleistäen Ns. "aiheettoman takuupalautuksen" käytäntö on ihan kuluttajaviranomaisenkin hyväksymä ja yleensä hinnoittelu heiluu 20-30 euron hujakoilla. Hinta kertyy käsittelystä: työaika+pakkaus+postitus: asiakas-liike-maahantuoja-liike-asiakas. Myös jotkin valmistajat perivät jälleenmyyjiltä korvausta ehjien tai takuuttomien tuotteiden lähettämisestä. Mitä taas kuluttajaviranomaisiin tulee, he ovat puolueeton osapuoli, jotka pyrkivät saamaan aikaan neuvottelutuloksen ja siinä roolissaan kuuntelevat siis molempia osapuolia. Käytännössä maahantuojan lausunnolla on aika suuri painoarvo tässä pelissä ja kuluttaja oikeastaan aika heikoilla (ns. asiantuntijan mielipide). Mutta kuten sanottua, osa sekä jälleenmyyjistä tai maahantuojista on aika lailla harrastelijoita ainakin teknisessä mielessä. Käytännössä tämä pahimmillaan tarkoittaa sitä, että takuuseen tulleet "vialliset" emolevyt kiertävät edestakaisin maahantuojien, myyjien ja käyttäjien välistä rinkiä. Tässä kohtaa siis herää kysymys, mitä se aine sitten on? Mikä oli alkuperäinen vika ja missä vaiheessa se "tahna" on emolle joutunut? Joskus voi jopa käydä niin, että emo vaihtuu matkan varrella, mutta se täytyisi pystyä todistamaan (sarjanumero talteen aina). Periaatteessa mikä hyvänsä fyysinen muutos tai tuotteeseen joutunut ylimääräinen aine riittää takuun raukeamiseen, eikä asiasta tarvitse juuri edes tapella. Muuten tällaisiin tilanteisiin kannattaa suhtautua aika lailla rauhallisesti ja rakentavasti, jos aikoo saada tahtonsa läpi. Monesti pienellä neuvottelulla liikkeet ovat valmiita tulemaan asiassa vastaankin...
kyllä tuo emo saa jäädä omille teilleen...ei tommosella ole hintaa paljon mitään muutenki en olis saanu siihen zalman jäähyä joten mitäpä sillä... tilaan kohta uuden emon niin ei tuo homma juuri haittaa.. jos yhteen 60€ ei ole varaa niin sitten ei kannata tietokonetta laittaa..
Niin, kyseleppä mitä he väittävät sinun laittaneen siihen ja kerro minkä takia emo lähti huoltoon? Tosin pitää sanoa että kyllä kiroilemallakin saa jotain aikaan, tosin itse en ole koittanut Mutta asiallisesti otat uudelleen yhteyttä liikkeeseen, menet vaikka vanhempiesi tai jonkun muun kanssa liikkeeseen (ellet ole tilanut netistä, etkä asu paikkakunnalla). Väität niin kauan vastaan kun jaksat, kyllä siitä joku sopu varmaan aikaan saadaan. Kannattaa muuten jatkossa vaikka napata digikameralla kuva tavarasta minkä lähettää huoltoon, että saa varmasti omansa takaisin. Itselläni kävi hieman vastaava tapaus, ostin optisen hiiren ja hiiren rulla ei toiminut, no hiiri postissa liikkeelle ja tuli takaisin huollosta eikä vikaa muka ollut, laskua oli 12€ aiheettomasta takuuhuollosta. Minulla tosin oli kaverit, jotka kertoivat liikkeelle, että rulla ei todellakaan toiminut ja liike "repi" laskun. Hiiri kummasti toimi huollon jälkeen Mutta koitappa vielä ottaa asiallisesti yhteyttä liikkeeseen ja kertoa ettet ole mitään siihen laittanut. (Vai oletko?) Edit: älä nyt hyvä mies luovuta. Jos et itse emoa tarvi niin lähetä vaikka mulle jos sen sieltä saa