Oma tietokone ONGELMA

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mepa68, Jun 19, 2005.

  1. mepa68

    mepa68 Member

    Joined:
    Jun 19, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Missähän vika, kun koneeni ei suostu avaamaan oma tietokone-jutskaa, vaan siinä vaan pyörii joku häkkyrä (lamppu tai jotain) eikä mitään tapahdu?? Olen aivan tumpelo koneitten kanssa, mutta olen pärjännyt suht hyvin tähän asti ilman ongelmia, mutta mutta...!! Ongelmat alkoivat sen jälkeen kun mulla oli 30 päivän ajan käytössä F-securen jutskat. Tänään eräs ystäväni asensi uudelleen Xp:n koneelleni ja silloin, muutama tunti sitten vielä Oma tietokonekin toimi, mutta ei jostain syystä enää. Onkos kellään kokemuksia ja neuvoja antaa?
     
  2. nrautava

    nrautava Guest

    Mulla oli sama vika kun aloitin lataamaan torrent tiedostoja:
    Vika on siinä että ei kait tehot riitä scannaamaan n. 10gigan tiedostoja (yht) ja tekemään muuta...
    Anna sen ikkuna olla siinä muutaman minuutin ja seuraa mitä tapahtuu... Tuleeko esim mitään virheilmoitusta?
     
  3. Topcopy

    Topcopy Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ookko ajanu virustorjunnat ja adwaret läpi?
     
  4. nrautava

    nrautava Guest

    Eli käynnistä kone vikasietotilassa /koneesta riippuen niin käynnistyksessä paina F2 tai F6 tai F9 tai muuta) ja aja virustorjunta ohjelmat ja spyware ohjelmat.

    Sitten jos ongelma vie esiintyy niin kato että onko ongelma explorer.exe tiedosto (ctrl+alt+del ja välilehti prosessit ja laita ne Muistin käytön mukaan järjestykseen)
    Jos se vie eniten tehoja niin sammuta sen prosessi ja käynnistä uudelleen (tiedosto - uusi tehtävä - selaa - C\Windows kansiosta valitse explorer ja avaa)

    Onko sinulla paljon avi-tiedostoja koneellasi?

    Ota pois rasti kohdasta "muista kunkin kansion näkymäasetukset"
    (työkalut - kansion asetukset - näytä)

    Älä käytä esikatselu toimintoa missään kansiossa!

    Ota perinteinen kansionäkymä käyttöön.
    (työkalut - kansion asetukset - yleiset)
     
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2005
  5. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Kai sulla nyt on toimiva virustorjunta- ja palomuuriohjelma koneella?
    Entä ootko koneen lämpöjä seurannut?

    Ja vikasietotilaanhan mennään F8-näppäimellä.
     
  6. nrautava

    nrautava Guest

    [ OffTopic ]

    Niin mulle joskus sanottiin... Mun koneessa jostain syystä toi ei toimi, mun piti avata jonkinlainen käynnistysvalikko ja sieltä lisää vaihtoehtoja ja sitten vasta tuli vaihtoehto vikasietotila.

    Mutta toi F8 on kai se mikä sen olla pitää...

    FIX: virheitä
     
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2005
  7. mepa68

    mepa68 Member

    Joined:
    Jun 19, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Heips kaikille ja kiitti vastauksistanne. Harmi vain, että olen aikalailla tumpelo tän koneeni kanssa, mutta sen verran mäkin osaan, että adaware ja spybot koneella on ja tänään sit niitä käyttelin ja jotain alexaa jne...löytyi, mut poistin ne. Virusohjelmalla myöskin kävin koneen läpi, mut mitään ei löytynyt.(virustorjunta ja palomuuri on nyt kondiksessa) Niistä avi-tiedostoista mulla ei ole hajuakaan, mut ne kansion jutskat kävin tsekkaan.

    Älkääkä naurako, tumpelo kun olen koneen kanssa, mut mistä ihmeestä mika oli saanut mun ip osoitteen jne...?? Niin, mä käytän operan selainta. Ja vielä tää, että koneen lämpöjä en ole seurannut :)) Tän hetken tilanne koneen kans on, että oma tietokone toimii välillä ja välillä ei elikkä se lamppujutska aina joskus siihen ilmaantuu, mutta en ole jaksanut kahta minsaa kauempaa odotella, että tulisiko sit jokin virheilmoitus, vaan pistän ruksista kiinni. Kyllä mä vielä teitä tulen kysymyksilläni vaivaamaan, jos ei ala jutut toimimaan...
     
  8. nrautava

    nrautava Guest

    Toi on vain kuva jonka saa tietystä sivustosta ja siinä on kävijän tiedot. Ei sinun...

    http://www.danasoft.com/
     
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2005
  9. mepa68

    mepa68 Member

    Joined:
    Jun 19, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ahaa, mä kun kävin katsoon oman ip:n tuolta verkkoasetuksista niin se oli just sama kuin tossa kuvassa. Kuten kerroin aiemmin, en tiedä paljoakaan näistä jutuista, mutta tuota osoitetta kyl ihmettelen, koska eikös se kuitenkin niin mene, että samaa ei ole kahdella?!
     
  10. nrautava

    nrautava Guest

    FIX 1: korjaan

    Eli tässä on jotain häikkää, koska katoin komennolla ipconfig ja se sano mun IP: oleva sama...
    Kumma juttu

    FIX 2:
    Vielä kummempi
    [​IMG]

    FIX 3:
    Eli vaikka tää kuva on jossain DanaSoftin saiteilla niin se hakee jokaisen selaajan tiedot?
     
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2005
  11. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Siis tuossa kuvassa ovat aina ne tiedot, mikä kone on sivulla missä on tuo kuva. Eli esim. mepa68 saa oman ip:n ja tiedot selaimesta ja käyttöjärjestelmästä ja operaattoristaan, itse saan omasta. eli itelläni näyttää oman ip:n, selaimen, palveluntarjoajan ja käyttöjärjestelmän.
    (xxx jotain, inet.fi, xp ja firefox.)
     
  12. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Täytyy vaihtaa toi kuva vissiin pois..alkaa olemaan liian monella käytössä ja tarkoitus ei ole aiheuttaa hämminkiä :)

    Jos palaillaan alkuperäiseen ongelmaan..

    Eli tarkastas ne lämmöt, jos kone käy liian kuumana niin se kyllä takkuaa ja pahasti. Tuohon on monia ohjelmia, yksi on MBM5 (motherboard monitor). Ongelmaa voisi myös auttaa tekemällä levyneheytys.
    Start -> all programs -> accessories -> system tools -> disc defragmenter.
    ..tietysti sulla on suomenkielinen käyttis?, mutta kai se polku tuosta selviää..
     
  13. mepa68

    mepa68 Member

    Joined:
    Jun 19, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    jep, mä pyrin yleensä levyn eheytyksen tekeen aina silloin tällöin ja tänäänkin sen tsekkasin, mut näytti ettei ole tarpeen tehdä. Täytynee huomenna alkaa sitte asentaan toi ohjelma, jolla voi lämpöjä tarkastella ja lueskella nefernetistä oppaita, kiitti vinkistä :))
     
  14. nrautava

    nrautava Guest

    Ja vinkkinä että konepaketin mukana tulevat tuulettimet on aika hepposia.
    Ainakin jos olet päivitelly osia...

    FIX:
    Kannattaa miettiä tuulettimien "päivitystä"
    Ja olet putsannut liat koneen sisältä? (tuulettimet pyörii, ilma-aukot auki...)
    Onko kone patterin vieressä :(
     
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2005

Share This Page