Eli aika osuva pitäisi aiheen olla mutta tässä vielä tarkemmin. Olisin halukas luoda pelin jonka jakaisin netissä netti-peli sivustoilla esim. arcadetown:issa tai miniclipissä. Ideana oisi myös luoda pelistä maksullinen versio josta saisi rahaa, jolla saisin parempia vehkeitä hommaan. Toisin sanoen aloitetaan pohjalta. Pelin tarkoitus on jo aika lailla päätetty jo, pelissä ohjataan aluksi pientä karrkki puotia Diner Dash:in henkeen. (Kokeile Diner Dash peliä tästä). Myöhemmin hommassa edetään ja edetään, saadaan parempia karkkeja ja systeemejä ja maksullisessa versiossa apulaisen! Maksu tapahtuisi PayPal:in välityksellä, jota minulla ei vielä ainakaan ole. Peliin voisi tietenkin kehitellä jonkinlaisen juonen muttei pakko vielä. Mutta periaatteena olisi saada pelaajalla kauhea kaahos kun tilaajia tulee joka suunasta tilaamaan jotain. Jokaisesta iloisesta asiakkaasta saisi rahaa homman jälkeen. Asiakkailla voisi olla tuomoinen iloisuus mittari pään päällä. Mutta itse idea on kutakuinkin puuttellinen, ainakin vielä. No sitten itse asiaan . Kysyn asiaa täältä koska en tiedä millä ohjelmalla tuota alkaa luomaan ja mistä niitä saisi... Itse en tiedä kuin tämän sivuston mutta en ole jaksanut etsiä täydellistä modia. Jos modin löytäisi olisi loppu helppoa. Mutta linkki josta puhuin on tuossa: Game Creation Resources. Haluaisin myös että ohjelma olisi ilmainen eikä suoria kontakteja kuin aähköpostin lähettely. Toivoisin että koska asia on asiallisesti kirjoitettu, odotan myös asiallista vastausta. Kuvien ja animaatioiden luomisesta en usko vaikeuksia tulevan. Omistan Adobe CS3 Extended:in. Olisi ihanaa jos voisin kerrankin kokeilla toteuttaa unelmaa, toivon että tämä voisi olla alku isompiin oikeisiin peleihin. :') Mutta asioita joihin haluaisin asiallisen vastauksen olisi: 1. Pelin ideasta 2. Luomis ohjelmasta 3. Pelin luomisen vaikeudesta 4. PayPal tilin luomisesta kunnon ohje 5. Sivustoja minne peli joskus laittaa 6. Mahdollinen beta testaus sivusto myöhemmin 7. Täydellinen suoja warettajilta, eli kunnon serialit 8. Jotain asiaa maksamisen ideasta 9. Pientä tai pitkää omaa kommenttia ideasta
En ota muuten kantaa, mutta 7. kohtasi on mahdoton toteuttaa. Jos joku vain jaksaa paneutua asiaan, on vain ajan kysymys koska pelisi suojaus murretaan.
Kannattaisko aloittaa tekemällä esim. ristinolla vaikka Javalla? Sulla kun ei viestistä päätellen taida olla mitään kokemusta ohjelmoinnista tai ohjelmistotuotannosta... Esim. tuolta pääset alkuun: http://wiki.mureakuha.com/wiki/Java Täydellistä suojaa ei tosiaan ole mahdollista toteuttaa ja valitettavasti tuommoisista projekteista ei 99%:n todennäköisyydella saa rahallista korvausta koskaan. Ainoa tapa saada siitä jotain on tehdä se ilmaiseksi ja tunkea siihen mainoksia ja/tai pyytää lahjoituksia projektin jatkamiseksi.