Tervehdys, tämä on ensimmäinen postini näihin foorumeihin.Olen ollut suht aktiivinen lukija varmaankin vuoden ajan, mutta nyt päätin rekisteröityä. Ja hieman yllättäen, tarvitsen apua, videonkaappaus ongelman suhteen. Eli lyhyesti sanottuna, en saa ääntä synkkaamaan mitenkään kun yritän kaapata telkkarista jotain leffaa. Mutta, jos katson vaikka yle kakkosta monitorin kautta, niin ääni tulee oikeeseen aikaan. Speksejä: *Tv-lähde: HTV-Kaapeli, Xsat digiboxi *Kaapeli: Komposiitti(digiboxi->VideoIN),RCA(digiboxi->lineIN) *Kaapparikortti:Gainward GF3 TI200 (Nvidian piiri) *Käyttis XP *Äänikortti:Integroitu emolevyyn (MSI KT4AV) *Kokeillut ohjelmat, Kortin oma Wincoder,VirtualDub,PowerVcrII,Moviemaker. *Ajurit: Nvidia WDM video capture (universal) Kun kytken tavallisen 8mm videokameran samalla tavoin kun digiboxin, niin kaikki toimii ilman minkään valtakunnan ääni ongelmia. Ja lopuksi, joudun käyttämään komposiitti kaapelia koska mikäli kytken svideo kaapelin, ruudulla näkyy jatkuvasti 2 vaaka viivaa(ihankuin ottaisi häiriötä jostain). Kaapeli asetuksen muuttaminen kaappausohjelmissa ei auta kyseiseen häiriöön. Kiitos mahdollisista vastauksista.
En ole kokeillut (vielä), täytyy testata. Ja mitän pakkaamiiseen tulee, niin ensisijaisesti haluaisin mpeg kuvaa. Eli esimerkiksi wincoder työntää vcd/svcd/dvd yhteensopivaa mpeggiä ulos, joten uskoisin että se kaappaa suoraan mpegiksi. Edit: Tulipa vaan mieleen että onko mahdollista sitten kaapata ääni ja kuva omiksi faileiksi? Jos on niin millä? Ja aikaisemmin olen juuri sitä ohjelmaa käyttänyt, kun olen nauhoitellut vanhoja 8mm kamera nauhoja.
jos levytilaa on tarpeeksi niin huffyuv codec:illa videon pakkaus(häviötön) ja sitten kun koko juttu kaapattu niin vaikka tmpgenc:illä (s)vcd/dvd muotoon. EDIT: Kyllä videon ja äänen saa erilleen, eli kaappausohjelmasta vain video päälle ja sitten vaikka audacity:llä kaappaa äänen erilliseen tiedostoon.
Tai ensin kaappaat kuvan ja äänen avi:ksi (esim. häviötön HuffYUV), sitten VirtualDub:lla kuva ja ääni erilleen. Siis mikäli kaapatessa onnistuu omien koodekkien käyttö. Kuvanlaatukin olisi parempi, kun voisi pakata 2-passina.