Omien digivideoiden editointi

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by trahme, Dec 25, 2008.

1. trahme

trahme Regular member

Trophy Points:
    26
    Vanha Pinnaclen Studio -ohjelma ja Windowsin Video Maker kaatuilevat Vista-käyttöjärjestelmässäni. Onko webistä ladattavissa jotain hyvää vastaavaa editontiohjelmaa ottamilleni digivideokameraotoksille, jotta saisin niistä rakennetuksi DVD:n? En viitsisi suoraan rynnätä ostamaan uutta Pinnaclen ohjelmaa.

2. riekha01

riekha01 Regular member

Trophy Points:
    26
    kokeile neroa

3. trahme

trahme Regular member

Trophy Points:
    26
    Nerohan on lähinnä polttoon tarkoitettu ohjelma. Minä haen ohjelmaa, milla itse otetusta digivideo-otoksesta voi leikata ja häivytyksillä yms. tehosteilla rakentaa oman videon esim. DVD-muotoon.

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Laadukkaan mutta silti helppokäyttöisen videoeditointiohjelman teko on sen verran työlästä että sellaisesta et taida laillista versiota löytää netistä, kokeiluversioitakaan ei kaikista löydy. Joten kauppaan vaan, kyllä digivideokameran ja tietokoneen omistajalla pitää olla myös oma editointiohjelma, itse en ole koskaan käyttänyt muuta kuin omaa, rekisteröityä ohjelmaa. Tällä varmistan mm. sen että saan myös kaikki ilmaiset korjaupäivitykset koska hyvin usein niitäkin tarvitaan...;)

5. trahme

trahme Regular member

Trophy Points:
    26

Luulen kanssa niin. Onko näistä kokeiluversioita, koska toinen ongelmani on, että Vanha Pinnaclen Studio -ohjelma ja Windowsin Video Maker kaatuilevat ja eihän ole mitään mieltä ostaa ohjelmaa, jota kone ei jaksa pyörittää. Eli ennen ohjelman varsinaista ostoa olisi hyvä kokeilla, koska edessä saattaa ollakin koneen osto eikä ohjelman osto.

6. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    En lähtisi kovin vanhalla koneella pyörittämään Pinnacle Studiota, ainakin teräväpiirtovideo vaatii koneen sieltä tehokkaamasta päästä.
    Tosin vakio SD-videon käsittelyyn riittää vaatimattomampi kokoonpano.
    Lisäksi Vista vaatii reilusti tehokkaamman koneen kuin XP.
    Teoreettiset vaatimukset löytyvät esim. täältä:
    http://www.pinnaclesys.com/PublicSi...ucts/Home+Video/Studio+Family/Studio+Plus.htm
    Tässä yksi keskustelu aiheesta:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=360000

Virallista kokeiluversiota ei Studio 12 versioista näytä olevan, taitaa kauppa käydä liian hyvin muutenkin? ;)
    http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bi...F9zZWFyY2hfdGV4dD10cmlhbA**&p_li=&p_topview=1

Share This Page