Ongelma A-LINK 24AP:n kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jonttep, Apr 9, 2008.

  1. jonttep

    jonttep Member

    Joined:
    Apr 9, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei

    ongelmani on sellainen, että en saa kyseisen laitteen pelkkää wlan ominaisuutta käyttöön. Minulla on kaapelinetti, johon ei tarvitse modeemia. Myöskin palomuuri on varmaankin turha juttu. Piuha seinästä suoraan kannettavaan kiinni ja netti toimii.

    Mutta en siis saa yhteyttä menemään ADSL-reitittimen läpi enkä saa wlania toimimaan.

    Onko näin, että kyseinen laite ei toimi tällä tavalla? Pitääkö minun ostaa jokin erillinen wlan tukiasema (tai joku vastaava), että saisin kotiimme langattoman netin? Vai mitä? Tietokone ottaa laitteeseen yhteyden normaalisti, joten itse langattomassa ei vikaa.

    Niin ja ip-osoitetta ei vissiin voi hakea automaattisesti, ainakin ne on meille annettu taloyhtiön puolesta ja ne pitää itse syöttää verkkoyhteyden ominaisuuksiin.

    Kiitos etukäteen jos joku tietäisi.
     
  2. Hese_57

    Hese_57 Member

    Joined:
    Apr 7, 2008
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Niin, onko se modeemi 24AP vai 24AP(i) ne on kaksi eri laitetta ja ne erottaa toisistaan siitä että 24AP(i) on antenni takaseinässä. Jos modeemissas on antenni niin ala hakeen vikaa läppäristäs onko siinä Wlan päällä ja langaton verkkoasetus päällä. Jos ei ole antennia ei muuta kuin kaupasta hakeen uutta modeemia.
     
  3. jonttep

    jonttep Member

    Joined:
    Apr 9, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Laitteessa on antenni takapuolessa. Läppäri ottaa kyllä yhteyden tukiasemaan, joten vika ei voi olla siinäkään. Mutta modeemin läpi ei kulje mitään. Esim. adsl valo ei pala, vaikka pitäisi.

    Koska asun taloyhtiössä, jossa modeemia ei tarvitse olleenkaan, tulisi modeemi ottaa kokonaan pois päältä ja 24AP(i):n tukiasema ominaisuus vain käyttöön. Tämä näyttää olevan varsin vaikeaa.

    Pointti on siinä, miten saan yhteyden "läpi" ja langattomaksi 24AP(i):n kautta? Muuta ei tarvitsisi.
     
  4. Hese_57

    Hese_57 Member

    Joined:
    Apr 7, 2008
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tuossa muutama rivi alempana on aihe "Mikähän olisi järkevin ratkaisu?" siinä ehdotetaan Wlan reititintä. Saattaisi olla paras ratkaisu koska kerroit seinästä tulevan jo valmista modeerattua kaistaa. En ainakaan niin paljon ole perillä tuosta Ap24:siä että saako siitä modeemia pelkästään pois päältä.
     

Share This Page