Eli mulla on ollut tämä acerin läppäri nyt vuoden 2008 maaliskuusta saakka ja toimi ihan hyvin pari ekaa kuukautta. Ongelma on, että kone alkaa pitää korkeeta ääntä ja fps tippuu siihen 1-3 wowissa noin 30-60sek. Sen jälkee kaikki menee normaaliks, mutta tätä tapahtuu parin minuutin välein että ei oikein voi pelata mitään. No mä vaihoin xp:seen tän siinä kesällä kun aattelin et se korjais ongelman. No se korjaskin, mutta sama ongelma tullu takasin ja olis kiva tietää että mistä se johtuu. PS en ole mikään tietokonevelho joten olisi mukavaa jos joku voisi auttaa. Specsit: Suoritin: AMD Turion 64 x2 mobile technology TL-58 1.9 Ghz. Muisti: 3GB. Näytönohjain: NVidia GeForce 8600M GS Turbo cache. Käyttöjärjestelmä: Windows XP.
Itsellä oli sama onglema Acer 7520G:n kanssa, muista syistä kuitenkin lähetin huoltoon, tänään oli lähetetty takaisin, tulee ehkä huomenna. Käykö niin, että käynnistäessä kone käy ihan hyvin hetken aikaa, sitten alkaa tuulettimet soida yhä kovempaa, ja lopulta korkea ääni ja hirveä lagiminen parin minuutin välein? Mitä tuolta olen katsellut noita muita keskusteluja, niin monella on auttanut, kun avannut tuon takakannen ja putsannut pölyt. Kerää nimittäin hirveästi pölyä ainakin 7520G malli.
Juuri noin käy mullakin, kokeilen sitä putsausta ja kattoo sitte jos vien korjauksee sen, jos putsaus ei oikeen auta.
Ylikuumenemisen vuoksi pudottaa kelloja ja muuttuu välillä ferrari rizlaksi. Onko kone pöydällä ja saa läppärin pohjasta kylmää ilmaa koppaansa, vaiko sohvalla loikoilee masiina pohjan ilmaraot tukossa? Jälkimmäinen vaihtoehto "lägittää" paljon helpommin, kuin ensimmäinen.
Ihan pöydällä on ja ongelma lähti kun avasin koneen ja löysin tuulettimen ja ilma-aukon välistä suuren pölymaton. Kiitoksia avusta