Juuh, ongelmana ois muutaman .avi leffan äänet. Useimmat .avi leffat näkyvät ja kuuluvat kuten pitääkin, mutta muutamassa on äänien kanssa ongelmia: äänet tulevat heti leffan alkaessa myöhässä, mutta loppua kohden äänet ovat vielä enemmän myöhässä (jopa minuutin). Siis kun alun saat kohdistettua oikein, niin loppussa on taas viivettä miten äänet tulee.. Oiskos kellään ollu tietämystä, mistä moinen johtuu, tai vielä parempaa, miten tuo todella ärsyttävä ongelma korjataan? Itselläni on käytössä MpcStar ohjelma, jonka olen todennut hyväksi, kun kaikki leffamuodot näkyy sillä. MpcStar:issahan audio raitaa saa "aikaistettua" tai "myöhäistettyä" aina puolen sekunnin välein. Tätäkin on kokeiltu ja ei toimi! Äänet vaan jatkaa myöhästelyä ihan oudolla viiveellä.. Itse en todellakaan mikään atk-nero ole, joten apu olisi tarpeen. Sen tiedän, että tekstityksien kohdistamiseen on olemassa ohjelma (merkitään tekstien alku ja loppu-kohdat, ja kaikki siinä keskellä menee oikeassa tahdissa leffan mukaan), mutta olisiko ääniraidalle sellaista? Kovasti olen haulla yrittänyt etsiä tälläisiä ongelmia, mutta ei ole vielä tullut vastaan. MpcStar ei ole ainoa, joka toistaa äänet myöhässä: myös windows media player:illä on tämä sama ongelma. Joten onko ongelma itse tiedostossa, vai puuttuuko koneelta joku koodekki (näistä en oikeasti tiedä yhtään mitään, en oo koskaan vielä tarvinu). Joten oisko joku tienny? Tämän ongelman tekee oudommaksi se, ettei toi ongelma oo tullu eteen ku muutamalla avilla.. muut on toimineet ihan normisti..
Ei mulla tarkka tietoa oo. Miksi ääni menee epäsynkkaan jossain videomuunnoksissa. Mutta seuraavaa voit kokeilla. Äänieditori esim. Goldwave, siihen avaat videotiedoston. Se nappaa siitä äänen. Luulis että se oikeen kestosena sen nappaa, muuten joudut säätämään "pikkuoraviksi tai basso-bartoniksi". (Tai ei niinkään paha kun Effect > Time Warp ja kokeilet millä kelvollinen nopeuden muutos.) Lisäät tai leikkaat mykkää alkuun ja katsot että vika ääni on samalla sekunnilla kuin videokin. Golgwavella talletat äänen wav (tai mp3 haluamasi kpbs). Virtual Dub ohjelmalla avaat videon, valitset videoon Direct copy ja audioon sen goldwavella muokkaamasi äänen (wav äänessä valitset haluamasi compression pakkauksen).