Ongelma Debianin asennuksessa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by squidward, Apr 4, 2006.

  1. squidward

    squidward Member

    Joined:
    Nov 7, 2004
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen yrittänyt asentaa vanhaan läppäriin (Dell Latitude) Debiania, mutta törmään joka kerta samaan virheilmoitukseen. "Rompulta tietoja luettaessa tuli pulmia... jne. Tiedoston kopiointi rompulta ei onnistunut."
    Virheilmoitus tulee hetkisen kuluttua siitä kun rompulta kopiodaan tiedostoja.
    Kone boottaa normaalisti cd:ltä ja virheilmoituksesta peruuttamalla pääsee takaisin asentimen päävalikkoon.
    Olen koittanut eri asennuslevyillä mutta joka kerta tilanne.

    Olisikohan kellään mitään vinkkejä kyseiseen ongelmaan?
     
  2. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    poltto menny pieleen tai tuon imagen imuttamisessa on tapahtunut jotain pientä virhettä?
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Hae sen imagen imutus paikasta se md5 tarkistus summa ja tarkista onko oma imagesi kunnossa. Jos on niin polta se uudelleen mahdollisimman hitaalla nopeudella. Voihan olla mahdollista, että toi läppärin romputin ei tykkää juuri käyttämästäsi levymerkistä.
     
  4. squidward

    squidward Member

    Joined:
    Nov 7, 2004
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tarkistussumma täsmää ja olen koittanut useammalla levyllä, tosin kyllä saman merkkisillä. Täytyy vielä koittaa eri polttonopeudella ja levymerkillä jos siitä olisi apua.
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Polttonopeudella voi olla suurikin merkitys. Datalevyt kannattaa useammin polttaa mahdollisimman hitaasti. Bittivirheiden mahdollisuus pienenee lukiessa ja data on hyvin tarkkaa biteistä. Videoita ja musiikkia polttaessa yksi bitti sinnetänne ei tunnu missään.
     

Share This Page