Ongelma DVD-levyjen polttamisessa

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Aker89, Feb 14, 2007.

1. Aker89

Aker89 Member

Trophy Points:
    11
    Eli koitan polttaa DVD(-)-levylle dataa/videoita/ihan sama mitä, niin tulee aina joku ongelma. Nerolla tulee, että Polttoprosessi epäonnistui nopeudella 2x tai 4x ja DVD Santalla tulee seuraavanlainen ilmotus: Error Trace KEY,ASC,ASCQ,ASCLEN=2,30,5,a. Kumpikaan ei ehdi edes aloittaa polttamista. ConvertXtoDVDlläki, mutta sama ongelma. Oon kattonu nerolla, että DVD-asema tukee DVD- kirjoittamista. Oon katellu jo jonkin aikaa netistä ratkaisua, mutta ei oo löytyny. Voisiko vika olla DVD asemassa?

Kiitos jo etukäteen!

2. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    Oletko kokeillut päivittää aseman firmwarea?
    Entä kokeillut muilla levyillä (DVD-R+ tai DVD-RW), onnistuuko niiden polttaminen?

3. Aker89

Aker89 Member

Trophy Points:
    11
    Joo unohin laittaa vielä tohon edelliseen viestiin, että dvd+rw levyn polttaminen onnistu, mutta ne maksaa myös enemmän. Pitää koittaa vielä noita DVD+R -levyjä. Ja noista Firmawareista mulla on vähä huonoja muistoja ku yritin tolle jo joskus päivittää firmwarea, mutta siitä seuras, että winukka alko vinettää, että sen tiedostoja ois korvattu ja sitte piti asentaa windows uusiks :D

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    DVD-aseman firmwaren päivittäminen ei kyllä pitäisi laittaa Windowsia solmuun.

5. tonke

tonke Member

Trophy Points:
    11
    Mulla olis vähän samanlainen ongelma,ja toi firmwaren päivitys saattas tosiaan auttaa. Mutta osaisko joku auttaa sen tekemisessä ? Vaikea homma ?

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Riippuu hiukan asemasta ja tietokoneesta. Osalla on Windowsista toimiva ohjelma, jolloin ei tartte kun pari kertaa painaa hiiren nappia ja käynnistää kone uudelleen. Osalla on DOS:issa toimiva ohjelma ja jos koneessa ei ole helppoa tapaa bootata DOS:iin niin päivitys voi olla aika tuskaista (tai lähinnä boottaavan CD:n tekeminen).

7. Aker89

Aker89 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos kaikista neuvoista. Se toimii DVD+R levyillä.

8. tonke

tonke Member

Trophy Points:
    11
    Mulla koneena tällainen Asus A6B00U läppäri. DVD asema on : Matshita DVD-RAM UJ-841S. Jostain olin lukevinaan,ettei kyseiseen oikein firmwarea tahdo löytyä. Joltain FW sivulta löyty jokin ,mutta se oli Sonyn,eikä käynyt meikäläisen koneelle.

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page