Ongelma hiiren ja näppäimistön kanssa

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by kytherae, Jan 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kytherae

kytherae Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Vanhan koneeni kanssa hiiri "jumittui" muutaman kerran. Hiiren kursori vain pysähtyi, eikä lähtenyt enää toimimaan. Hiiren valo palaa, välkkyy ja usein myös hiiren senssi vaihtelee ihan miten sattuu. Joskus asiaan auttoi hiiren piuhan vaihtaminen eri usbiin, mutta ongelma jatkui USB-paikasta riippumatta.

Minulla on Logitechin MX518 optinen pelihiiri.

Joulun jälkeen sain uuden koneen. Joku expertiltä ostettu perusmylly. Nykyään ongelma toistuu yhä useammin, mutta hiiren lisäksi jumittuu myös näppäimistö täysin. Ongelma lähtee vain buuttaamalla koneen.

Näppiksenä minulla on joku langaton hiiri/näppis yhdistelmä, Cordless Desktop EX110. Käytän siis vain näppistä, en langatonta hiirtä.

Tietokoneesta:
    Valmistaja ASUSTeK Computer Inc
    Emo CM6630_CM6730_CM6830
    CPU i5-2320 CPU @ 3.00GHz
    RAM 6GB
    Win7
    Näyttiksenä GeForce GT530 2GB

Missä ihmeessä vika voisi olla? Usbien vaihtelu ei toimi. Jotenkin tuntuu oudolta, että samaan aikaan tulisi joku kosketushäiriö sekä hiireen että näppäimistöön. Tänään ne ovat jumittuneet jo parin tunnin sisään kolme kertaa. Usein ne jumittuvat esim. kun pelaan Starcraftia, selaan youtube videoita tai käynnistän vain jonkun ohjelman. USBista kuuluu aina kytkemisen ääni, kun vika alkaa. Aina hiiri ja näppis ei kuitenkana jumitu, vain pysähtyvät hetkeksi, jonka jälkeen hiiren senssi on taas ihanb päin mäntyjä.

Olen asentanut mielestäni logitechin uusimmat softat jo kolmesti. Olen myös valinnut virranhallinnasta, ettei windows sammuttele virtoja USBeista säästötarkoituksessa.

Kiitoksia jo etukäteen ja anteeksi, jos postasin väärälle keskustelualueelle.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page