Elikkäs pitäisi saaha toimiin tuo hspa -modeemi jotta tuolla miniläppärillä (Samsung N210) pääsisi nettiin tuon oman "mokkulansa" avulla. Laitehallinnassa ei kuitenkaan näy tuota hspa -korttia lainkaa, ainakaan sillä nimellä.. Googlaillessani huomasin että nuo "muut laitteet" -osion alla olevat Samsung kiera (4kpl) olisi tuo ko. verkko kortti.. Lontoo ei kuitenkaan taivu kunnolla, joten jäi selvittämättä, että mitä minun tartivee tehdä jotta saan tuon puolen taas toimimaan. Eli jos joku osaisi selittää suomeksi tuon homman, niin olisin kiitollinen. Käyttö järjestelmänä on Win7 ja läppäri tosiaan on tuo samsung N210..
Pikaisella googlauksella ilmeni, että tehdas toimittaa tuota laitetta sekä 3g-modeemilla varustettuna että ilman sitä. Miten olet varmistanut, että kyseessä on juuri tuo 3G-malli?
Sim kortti on kyllä koneessa, mutta eihän se vaikuta tuon modeemin näkymiseen.. Ei noi osat kai voi itsestään muuttua... 3g laitteena seon ostettu sekä käytetty... kovalevyn rikkoontumisen takia vaan käyttis meni uusiks. Samsungin sivuilta olen ajurit asennellut jo. eikä niillä lähtenyt pelittään.
En löytänyt biosista mitään tuohon korttiin viittaavaa... Löysin verkosta ohjeen jonka oletan olevan avain ongelmaani. En vain tajua tuota, kun se on lontooksi... Tuossa on maininta nuista neljästä "Samsung kiera" -laitteesta jotka näkyy laitehallinnassa.. Linkki: http://www.wireless-driver.com/samsung-y3300-3g-windows-driver-utility/ Latasin tuon " Samsung Y3300 driver only, Download Here", mutten löytänyt sieltä minkään näköistä asennus tiedostoa.. Viitsisikö joku selventää että mitä tässä ohjeessa ajetaan takaa.. Mikäli nyt minulla on edes oikea ohje..
Lataa tuosta download 1 tai 2 kohdasta, pura .zip tiedosto ja sieltä löytyy asennus tiedosto... Asennukseen kuuluu connection manager jota tarvitaan modeemin käyttöön...
Kiitosta.. Connection manageri tuntuu löytävän tuon modeeminkin nyt... mutta on junnannut nyt monta tuntia tuollaista tekstiä kuin: "alustetaan modeemia" :S Ei liene ole tarkoituksen mukaista että tämä vaihe kestää niin kauan
Hei kiitosta tästä oikein paljon, sain toimiin homman.. Oikein kivuttomasti meni, kun poisti ensin vanhan asennuksen connection manageristä (se ei löytänyt tuota laitetta). Tuon asennus filun avulla sain Samsung kieratkin näkymään Samsung hspa -korttina