1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ongelma iMacin valitsemisessa.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by aspfin, May 31, 2011.

1. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Jep laitat saman tasosen pc:n noilla osilla ja yhtä isolla ja laadukkaalla näytöllä niin ei se hinta hirveästi halvempi ole.

2. aspfin

aspfin Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia paljon!

Tnoi,Hmmmh,Anestic selvästi ajelevat samalla aaltopituudella kuin minä,sillä mitä itse olen lueskellut ja kuullut mielipiteitä niin mäkeillä on suuri merkitys markkinoilla graafisen työn parissa.Näyttö soveltuu työhön juuri sopivasti ja osat sekä ohjelmat juoksevat smoothisti joka on tärkeää näissä hommissa.

Olen lueskellut hopeisessa omenassa artikkeleita mutta pistin tänne ketjun aivan komponenttien takia.Olen tipahtanut kärryiltä GF 8800 jälkeen joten tarvitsin tietoa :D
    Meinaan mennä iMac MC813K/A:n kanssa lisäten keskusmuistit 8GB tai 16GB:aan jolla luulen pärjääväni jonkin aikaa työn parissa. Olen tähän asti käyttänyt vain PC:tä ja tarkotus siirtyä mäkkiin sillä ihastuin lopulta täysin ko olen työkaverin nähnyt työskentelevän mäkin parissa (vanhemman mallin jopa).

Joten kiitoksia viellä kaikille,etenkin tnoi,hmmmh!

3. Tnoi

Tnoi Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikka oletkin jo päätöksen tehnyt niin laitetaan jos jotain sattuu vaikka kiinnostamaan.

Tuolta saa esimerkiksi 27" IPS näyttö samalla resolla kuin iMacin näyttö. Hintaa n. 480e toimitettuna. Että ei siitä näytöstä nyt ihan tonnia tarvitse maksaa jos PC haluaa samanlaisen. :)
    http://www.hazro.com/HZ27WC.php

4. Anestic

Anestic Regular member

Trophy Points:
    26
    Hinnat on tnoi puntina... Mutta silti on melko halpa.

BTW joskus oli juttua noista 27 imacin näytöistä, että olisi ollut osassa viallinen paneeli (keltasta tinttiä) joten ostettua tarkistaisin esim spyderillä, jos saa lainaan jostain.

Makkien luotettavuudesta en nyt kyllä sano tänä päivänä mitään. Oon kyllä saanut itse painia jonkun verran näiden järjestelmien kanssa, ja kun ei osaa tehä mitään tuolla puolen, alkaa harmittaa äkkiä :D Paitsi juurikin uudemmat imacit (alumiinikuorilla) on ollu mieluisia. PAITSI että esim. adoben premiereä ei olla saatu kaikilla koneilla päälle, kun valitti jotain arkkitehtuurista.

Voin kertoa applesta myös sen, että oheislaitteet voi heittää saman tien menemään, jos meinaa töitä tehdä. Kaupasta saa vitosella parempia kuin applelta ikinä. (mielipide) Ja oletettavasti graafikot käyttää piirtopöytää, niin muista tarkistaa ajurit ennen pöydän hankkimista.

5. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Njuu, hiiren ainakin saa heittää meneen. Tommonen kosketushomma on varmasti huono pidemmän päälle. Näppis on kuulemma hyvää tasoa, mitä isältäni olen kuullut. Hän käyttää graafisissa hommissa sitä promacin kanssa. Toki varmasti ergonomisemman näppiksen löytää logitechin jne.. valikoimista.

6. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli yrititte asentaa Intel versiota PPC koneelle? Tai 64bit ohjelmaa 32bit käyttikseen?

Oheislaitteet, eli siis tarkoitat näppäimistö ja hiiri? Magic Mouse jakaa mielipiteitä aika rajusti puolesta ja vastaan, mutta näppäimistöä pidetään yleensä erittäin hyvänä. Tunnen jopa muutamia Linux koodareita jotka käyttävät Applen näppäimistöä.

Ainakin kaikki Wacomin piirtopöydät toimivat OS X:ssä ilman ajureidenkin asentelua, tosin asetukset saa kuntoon vasta asentamalla Wacomin ohjelmistot. Muut merkit taitaa olla enemmän leluja kuin ammattilaisten työkaluja...

Share This Page