Elikkä koneessa on kiinni normi näyttö ja telkkari. TV on yhdistetty HDMI kaapelilla ja välillä kuva TV:ssä muuttuu aivan vihreä-pinkiksi . Joskus kestää vain muutamia sekunteja ja vaihtuu taas normaaliksi, mutta välillä jää pitkäksisin aikaa. On kokeiltu jo toisella kaapelilla, mutta vika ei tunnu olevan kaapelissa. Näytönohjain on pari vuotta vanha ATI Radeon sapphire HD5670 512mb.
Oletko kokeillut siten että ainoastaan telkkari on kiinni näyttiksessä? Onko mahdollista kokeilla jollain toisella liitännällä? kuten DVI tai VGA?
HDMI kaapelilla ei toimi vaikka olisi ainoastaan TV kiinni näyttiksessä. VGA: lla toimii pelkkä telkkari, mutta ei ole DVI piuhaa joten ei pysty molempia samanaikaisesti kokeilemaan. Voiko tästä päätellä, että vika korjaantuisi jos HDMI liitännän jättää tyhjäksi ja käyttää VGA ja DVI paikkoja?
Mulla oli sama ongelma. Ongelmana oli se että HDMI kaapeli ei mennyt tarpeeksi syvälle näyttiksen porttiin kun kotelon rauta esti sitä, kannattaa katsoa tosiaan että se piuha on kunnolla pohjassa.
Kyllä se tuntuisi menevän pohjille asti, mutta ihmeellisesti ihan kuin pienellä viiveellä kuva muuttuu normaaliksi liittimen heiluttelun jälkeen, mutta toisinaan taas ei parane vaikka kuinka heiluttelee. Tilasin DVI -HDMI adapterin ja kokeilen jos toimisi sillä.
Mulla on tääysin sama ongelma radeonin 6700HD raudalla ja helvetti että menee hermot kun siihen ei meinaa löytyä mitään järjellistä ratkaisua!!!!! Vastauksia viisaammilta odotellessa ennenkuin suutuspäissään muutan koneen kvarkeiksi.
Nyt herrajumala jotaki apuja tähän ongelmaan vai eikö kellään muka ole samanlaisia?!?!? Tarkennuksena se että itsellä räpsii sini-vihreäksi ruudun vain hdmi liitännällä,huolimatta siitä onko toinen näyttö kiinni vai ei. tv:ssä ei ole dvi:tä joten sitä en voi kokeilla ja vga ei tule kysymykseen surkean laatunsa vuoksi.
Kaverilla ainakin oli jänniä väriongelmia kun vga-dvi adapteri ei ollut kunnolla kytketty ja ruuvattu näyttikseen kiinni. Korjaantui kun sormiruuvit väännettiin kunnolla kiinni. En tiedä mitään muuta syytä mikä voisi aiheuttaa kuin kosketushäiriö näyttiksen-, kaapelin- tai näytön liittimessä. Toki johtokin soi olla viallinen. Itse tutkisin tuon hdmi -johdon tinkejä ja puhdistaisin ne. Tietenkin näyttiksestäkin liittimet puhtaaksi. Ja mikset voisi kokeilla vga:lla edes sen aikaa että pystyt varmistumaan siitä että tuleeko sillä noita värihäröjä. Ainakin varmistuisi se että onko vika pelkässä hdmi- liittimessä vai koko näyttiksessä. Luulen kuitenkin että vika ei ole kosketushäiriötä suurempi eli vikaa ei tod.näk. tule vga:lla.
Ongelma ei ole rauta-puolessa eikä hifistinä johotuksesa. Jonkinlaisen ratkaisun löysin kun vaihdoin väripikseleiden muodon ycbcr 4*4*4 :sesta (eli vissiin komponentti) RGB 4*4*4 :seen control centteristä. Nyt menee ainaski paljon harvemmin siihen sini-turkoosi-aivoveritulppa-moodiin.