Toivottavasti ongelmani on teille tuttu ja helposti ratkaistavissa. Elikkä olen vasta muutaman päivän harjoitellut tuota videonkaappausta ja käyttänyt siihen apuna VirtualDubbia. Tänään sitten ajattelin testata, josko saisin parannettua kaappauksen tulosta ja latasin HuffYUV 2.1.1 -codecsin (osoitteesta http://www.free-codecs.com/HuffYUV_download.htm), kun sitä on näilläkin sivuilla jonkin verran hehkutettu. Niin, sitten latasin sen koneelleni ja menin taas kerran testailemaan. Hämmennys oli kuitenkin suuri, kun Overlay -tilassa ei kuulunut enää lainkaan ääntä! Eikä ole kuulunut sen jälkeen myöhemminkään, vaikka sammutin koneenkin välillä. Itse asiassa sama homma koskee muitakin Hauppauge -ohjelmiani: WinTV2000:n katselu --> ei ääntä WinTV32:n katselu --> ei ääntä WinTV radion kuuntelu --> ei ääntä Mutta: Kaappaus VirtualDubin ja Windows Movie Makerin kautta onnistuu näistä äänen kanssa, vaikka esikatselusta ääni siis puuttuukin. Muut ohjelmat (esim. Windows Media Player) toimivat kuten ennenkin. Eli kysymys kuuluukin, että mites mä saisin äänet takaisin noihin esikatseluikkunoihinkin? On meinaan aika turhauttavaa avata viereiseen huoneeseen toosa, että kuulee mistä puhutaan! Ja radiolla ei nyt siis ole mitään virkaa. Olen etsinyt jo melkoisen pitkään että mikä voisi olla pielessä, mutta en vaan ymmärrä. Koneessani on Windows NT. Ei varmaankaan oo mistään äänikortista kiinni kun muuten kuitenkin äänet toimii ihan OK? Mikä vain pienikin idea voisi olla avuksi. Tai onko jotain vastaavan kaltaisia suomenkielisiä TV-korteille yms. omistautuneita sivustoja, joilta voisi kysyä? Vastaan mielelläni tarkentaviin kysymyksiinne, jos ja kun niitä tulee (, parhaani mukaan)... Onko muilla ollut vastaavan kaltaisia ongelmia?
Katso volume controllista, ettei ole mikään kriittinen äänikanava mykistettynä. Win2k:ssa start->accessories->entertainment->volume control. Sieltä laitat vaikka kaikista mykistetyn pois niin katso toimiiko.
Juu kiitos, oon sen tsekannu ja pitäis olla ihan kunnossa. Onko jotain muuta mitä pitäis tarkistaa noista yleisemmistä asetuksista? Esim. kuuluuhan "Audio Mixer Inputs" kuulu olla kohdassa "Line in" (jos edes vaikuttaa milään tavalla tuohon probleemaan)? Näyttäis mulle tulevan aika pitkiä viikkoja jos ei löydy ketään joka osais ratkaista pulmani. Mun osaamisella en taida tätä yksin ratkaista... )-;
Siinä playback puolella on ne jotka toistetaan, eli jos line-in mutettaa niin se ei toistua suoraan, mutta jos recording puolella on line-in valittuna niin sitä pystyy kyllä nauhoittamaan. Eli se liitäntä mistä TV kortista tulee johto äänikortiin niin voluumit täysille ja mute/vaimennus ruksi pois.
Laitoin nyt sitten tähän samaan kun en parempia threadeja löytänyt enkä uutta viitsi tätä varten tehdä, eli.. Ongelmana on WinTv32 ja kanavien paikkanumeroiden muuttaminen, tarkoitus olisi saada niin että YLE TV1 on kohdassa 1 jne. Configure - Channels - Suitecontrol tuolta löytyy sellanen paikka mistä sen sais säädettyä joka kanavalle erikseen. Mutta se ruutu josta pitäis se numero valita, on harmaa eikä sitä saa muutettua... eli mikä avuksi, kannattaisko kenties vaihtaa softaa?? Kiitos vastanneille jo etukäteen...