Ongelma lähetettäessä komentoa ohjelmalle

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Bream, Aug 14, 2010.

1. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Ongelma lähetettäessä komentoa ohjelmalle

Mistä johtuu kuvan virhe ilmoitus Operassa? Olen luonut työpöydälle linkin, jota klikkaamalla pääsen Telkun sivulle.

Olen käyttänyt samaa käyttöjärjestelmää ennenkin, mutta ei tuollaista ongelmaa ole ennen eteen tullut.
    Jouduin asentamaan koko systeemin uudelleen käyttöjärjestelmään tulleen virheen vuoksi, joka oli itse aiheutettu ja johon en Microsoftilta saanut muuta neuvoa kuin "asenna uudelleen". Pöljää.

Käyttöjärjestelmä: Windows 7
    Selain: Opera 10.61

Last edited: Aug 14, 2010
  2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Oletko koettanut muita selaimia esm: Firefox tai IE.

3. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Olen käyttänyt joskus Firefoxia ns. koemielessä ja Internet Exploreria olen käyttänyt aina silloin tällöin. Operaa olen käyttänyt säännöllisesti jo yli 3:n vuoden ajan, enkä näe mitään syytä vaihtaa sitä toiseen, paitsi, jos uusi Internet Explorer 9 on sellainen selain, mitä siitä on annettu ymmärtää. Silloin voin vaihtaa Operan Internet Exploreriin. Mutta kysymys on edelleen avoinna: Mistä johtuu "ongelma lähetettäessä komentoa ohjelmalle" Opera-selaimessa?

P.S. Ei ongelma sinänsä ole paha, mutta haluan selvittää syyn sille, mikä sen aiheuttaa. On kysymys syyn ja seurauksen laista (jota lääkärit kiertävät ottaessaan huomioon pelkästään seurauksen).

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Voisitko tarkemmin kertoa tästä linkistä, siis esim. se komento jolla yrität Operaa Telkun kera käynnistää?

Yksi hyvä vinkki virheitä metsästäessä on se, että muuttaa käyttöliittymän (tässä tapauksessa Operan) englanninkieliseksi. Näin virheilmoituksetkin ovat englanniksi, ja googlettamalla saattaa löytää heti tarvitsemansa avun.

5. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Linkki, jolla avaan Telkun työpöydältä, on tämän näköinen:
    http://www.telkku.com/

Jos siinä on jotain korjattavaa, niin kaikki korjaus ehdotukset otan tervetulleina vastaan.

Yksi mielenkiintoinen juttu on kerrottava. Jos Opera on jo valmiina avoinna ja avaan em. linkin työpöydältä, niin virhe ilmoitusta "ongelma lähetettäessä komentoa ohjelmalle" ei silloin tule.
    Mistä siis voisi olla kysymys kaiken kaikkiaan?

Toinen havainto: Tein kuten ehdotit, muutin Operan englannin kieliseksi, mutta mutta, virhe näkyy edelleenkin suomen kielisenä. Onko kyse enää lainkaan Operan virhe ilmoitus, vai onko kyseessä Windows 7:n oma virhe ilmoitus? Uusia kysymyksiä pohdittavaksi lepopäivän ratoksi. Tämä homma käy merkillisemmäksi hetki hetkeltä. Pitääkö taas kääntyä viisaiden setien puoleen Microsoftiin ja laittaa ne seinää vasten tekeleistään.

Kiitos.

6. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Huoh, siis laita koko komento. Kai sinulla siinä on jotain maininta Operasta, vain onko sinulla vain tuo osoite pikakuvakkeessa?

7. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Jopas täällä on nopeaa toimintaa. Vastauksia satelee sitä mukaa kun niitä tuon esille.

Kysymykseesi mennäkseni, niin vastaus on kyllä, eli, pikakuvakkeessa on vain tuo Telkun osoite:
    Code:
    http://www.telkku.com/

8. tukis

tukis Guest

9. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Kokeile komennoksi %PROGRAMFILES%\Opera\opera.exe www.telkku.com (tai jos käytössä 64-bit Windows niin %PROGRAMFILES(X86)%\Opera\opera.exe www.telkku.com). Toimii ainakin täällä, oli oletusselain mitä hyvänsä.

10. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    On tämä merkillistä. Suoritin seuraavanlaisen operaation: Tein Internet Explorerista oletus selaimen, ja avasin työpöydällä olevan Telkun linkin ilman virhe ilmoituksia (kuten arvata saattoikin). Seuraavaksi poistin Internet Explorerin oletus selaimen virkaa hoitamasta ja annoin sen Operalle. Ja kun avasin jälleen työpäydällä olevan Telkun linkin, virhe ilmoitus oli kadonnut kuin pieru Saharaan. Jotkut asiat vaan ovat liian yksinkertaisia. En tehnyt mitään muutoksia itse linkille, vaan se on koko ajan pysynyt samana: "http://www.telkku.com/".

On tämä vaan niin merkillistä.

P.S. Yritin saada toimimaan tuota sinun tarjoamaan linkkiä "%PROGRAMFILES%\Opera\opera.exe www.telkku.com", niin se ei toiminut alkuunkaan.

11. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Heh, no pääasia että toimii. Varmaan ero on tuossa miten pikakuvake on tehty tms. Itse vaan loin uuden pikakuvakkeen, ja sille sitten em. komennon, ja hyvin toimii. :)

12. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Kun luon linkille pikakuvaketta, niin haen kuvakkeen hakemistopolusta
    "c:\Windows\System32\shell32.dll". Tuon tiedoston avaan kohdassa "Vaihda kuvake",
    ja sieltä niitä löytyy kuvakkeita pilvin pimein. Ne ovat tietysti Microsoftin tekeleitä, mutta kyllä sieltä mieleisensä löytää, jos käyttää mielikuvitusta.

Kiitos mielenkiintoisesta keskustelu sessiosta. Ja hyvää launtai-päivän jatkoa kaikille keskusteluun osallistuneille. Kyllä ongelmat selviää, kun niihin paneudutaan. Ongelma tapauksessani avain juttu oli Internet Explorer, joka lopulta sai aikaan muutoksen. Suuret kiitokset.

Yhteen ratkaistuun ongelmaan haluaisin palata vielä, johon Microsoft ei osannut antaa tyydyttävää vastausta, kun se ehdotti että asenna koko systeemi uudelleen: Virhe 0x80070522: Asiakkaalla ei ole tarvittavaa etoikeutta. Nyt kysynkin vielä kerran täältä, onko kenelläkään ratkaisua tuohon ongelmaan vastaisuuden varalle?

13. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Hmm, en oikein tiedä mitä ajat takaa (ja onko sillä edes väliä), itse tein vaan näin, joten siihen jäi Operan kuvake (kts. video).

Share This Page