Ongelma lähiverkon luomisessa! A-LINK RR84AP

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by eikka64, Dec 14, 2007.

  1. eikka64

    eikka64 Member

    Joined:
    Mar 14, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi!

    Olen tässä nyt pidemmän aikaa painiskellut tämän ongelman kanssa ja kaikki threadit luettuani ja useaan kertaan googletettuani päätin perustaa oman.

    Yritän luoda lähiverkkoa kahden windows xp-koneen välille, toisessa home, toisessa pro. Lähiverkko toimi hyvin kun käytin Linksysin WAG54G reititintä, mutta vaihdettuani A-Linkin RR84AP:hen lähiverkko lakkasi toimimasta. Tosin verkkoa ei oltu käytetty pitkään aikaan, mutta linksysillä se toimi.

    Olen sammuttanut molemmista koneista Windowsin palomuurin, asentanut IPX/SPX Net bios tiedostonsiirtoprotokollat, poistanut tiedoston siiroon tcp/ip:ltä, tarkistanut että molemmat koneet ovat yhdistettynä samaan DHCP serveriin. Lisäksi olen jakanut haluamani kansiot.

    Koneet eivät saa yhteyttä toisiinsa kun pingaan niitä, mutta molemmista koneista saa yhteyden tukiasemaan pingaamalla, tukiasemalta pingatessa kumpaan tahansa suuntaan ei saada yhteyttä. Varmaan siis tukiaseman asetuksissa vika, kun vaan tietäisi missä...

    Lisätään nyt vielä että toinen koneista on kiinni tukiasemassa verkkokaapelilla ja toinen langattomasti.
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Koneiden ip:t?

    Jotkut laitteet eivät salli yhteyttä lankaverkon puolelta langattomaan ja päinvastoin. Tutki laitteesi manuaalia.
     

Share This Page