Kyseessä on miniläppäri Acer Aspire One (ei levyasemaa) Kun yritän käynnistää, tulee teksti: Windows ei käynnistynyt, koska seuraava tiedosto puuttuu tai on vioittunut: (joku windowsin system32 jne) Sen alla teksti: Voit yrittää tiedoston korjaamista käynnistämällä Windowsin asennuksen alkuperäiseltä CD-levyltä. Yritin etsiä muita keskusteluja kyseisestä ongelmasta. Löysin yhden jossa kehotettiin lataamaan ''Windows® XP Home Edition -ohjelma: Asennuslevykkeet levykekäynnistykseen. '' En tiedä onko tuo vastaus minun ongelmaani, koska koneessa ei ole levyasemaa, eikä siis tietenkään mitään levyjä tullut mukana. Toki ostan ulkoisen levyaseman jos ongelman voi sitä kautta ratkaista. Olen uusi käyttäjä afterdawnissa, toivottavasti tämä viesti ei mennyt väärälle alueelle.
Hei, kyseessä voi olla joko Ohjelmistovika (asenna Windows uusiksi) tai pahemmassa tapauksessa voi olla kyse kovalevyn viasta (bad sector jossain dll tiedostossa). Jos se on jälkimmäinen, niin joudut varmaan vaihtamaan kovalevyn uuteen (jos takuu voimasa saat uuden kovalevyn sitä kautta). Jos on toinen kone voit hankkia esim. Drive Fitness Test -> ja polttaa sen levylle ja ajat kovalevy testin sitä kautta. Jos on pöytäkone voit kytkeä 2.5" kovalevyn läppäristäsi siihen SATA liittimillä niinkuin normi kovalevyn ja käynistää Windows:ssa jonkun SMART ohjelman, esim, CrystalDiskInfo. Jos näyttää punaista, vie huoltoon tai jos ei ole takuuta osta uusi kovalevy. Jos on kuitenkin ohjelmistovika, voit asentaa Windowsin joko palautuslevyiltä jotka tuli koneen mukana tai pahemmassa tapauksessa niistä mitkä sinun piti polttaa itse . (Korjaus: Huomasin että sanoit että levyjä ei tullut mukana, eli todennäköisesti sinun piti polttaa itse palautuslevyt. Tämä on hyvin yleinen tapa nykyään, yleensä tämä viittaa myös siihen että pitäisi olla käyttöjärjestelmän palautus kiintolevyltä, lue ohjeita!) Uusissa läppäreissä nykyään on myös mahdollisuus asentaa Windows uudestaan kovalevyltä, tämän ominaisuudet saat etsiä itse koneen mukana tulleista ohjeista. PS. Viellä tähän semmonen tieto että ohjelmistoviat eivät kuulu takuuseen Jos viet koneen takuuhuoltoon, sieltä se voi tulla laskulla takaisin. Laitevalmistaja ei ota vastuuta käyttöjärjestelmästä. Eli kannattaa yrittää ensimmäiseksi Windowsin asentamista uudelleen. Myös kannattaa kysyä Asukselta, ehkä heillä on joku tapa miten voisit tilata uudet palautuslevyt. Yleensä niistä peritään ~<50e "toimituskulut"