Olen tehnyt joukon konversioita avi-muodoista video-CD:ksi ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Työkaluina ovat olleet VirtualDub, TMPGEnc ja codecin ja nimon paketit, ohjelmat ovat tasoa syys-lokakuu 2002. Nyt ongelmana on kaksi itsetehtyä (ei minun tekemä) mpg-muotoista noin tunnin mittaista leffaa. Kumpikin toimii hyvin Windows Media Playerilla (Win 98 ja Win2K, playerit ver 7.01). Näistä leffoista sitten koitin tehdä video-CD:t. Kummallekin tapahtuu samaa, koitettaessa ajaa suoraan mpg-tiedostoja VCDEasyllä ei tämä onnistu, tulee virhettä jo koitettaessa luoda bin-tiedostoa. Heti RUN-komennon jälkeen tulee ilmoitus että ok (normaalisti kestaa mulla noin tunnin) ja sen alla on virheilmoitus VCDxBuild ese execution failed: input mpeg stream has deemed invalid - aborting. Melko samantapainen tulee NanDubillakin. Eli ei onnistu. Sitten koitettaessa joko suoraan TMPGEnc:llä tai sen MPEG Toolsien kautta saada ääni- ja videoraidat erilleen, kumpikin leffa etenee noin kohtaan 25 minuuttia alusta (sekä ääni että kuva etenevät hän asti noin tunnin leffasta) ja sitten jäävät tähän. Tuloksena on sitten toimiva mpg-muotoinen noin 25 minuutin katkelma alusta, mutta loppuun ei konversio suostu menemään. Jossakin välissä WPM esitti että leffassa on käyetty Morgan Stream Switcheriä - tämäkö aiheuttaa ongelmani? Miten voisin korjata tilanteen? Searchilla en löytänyt vastaavaa tapausta forumista. Mikko
Toisaalla afterdawnin keskustelussa löytyi apu: Kiitokset Ricardolle avusta! Xmuxer-niminen korjaussofta ratkaisi ongelman.