Ongelma nettipuhelun kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Tuomas91, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuomas91

    Tuomas91 Guest

    En ole lainkaan varma kuuluuko tämä aihe kyseiseen keskusteluun. Palstalla on järkyttävä määrä eri osioita joten jos meni väärään, voisiko joku kiltti mode siirtää oikeaan paikkaan.

    Ongelma on hyvin yksinkertainen mutta sitäkin akuutimpi. Pari päivää sitten alkoi tulla ongelmaa kun käyttää Messengerin puhelu-toimintoa. Aluksi ei toisen osapuolen ääntä kuulunut lainkaa ja asetusten säätelyn jälkeen ääni alkoi kuulua mutta sen mukana tuli sietämättömän kova ja jatkuva piippaus. Kuulen siis toista osapuolta todella huonosti ja tuo ääni tekee puheluista todella hankalia.

    Käsittääkseni ongelma ei voi olla minun päässäni: olen kokeillut vaihtaa konettani kotona (läppäristä pöytäkoneeseen) ja sama ääni kuuluu kaikissa kuulokkeissa. Äänet ovat täysillä, mitään efektejä ei ole käytössä. Olen tarkistanut kaikkien johtojen paikat täälläpäin joten epäilisin ongelman olevan hänen mikissään. Kuitenkin, ihmettelen miksi kuulin yhä saman äänen vaikka hän otti kuulokkeensa irti koneestaan. Onko koneessa oma mikrofoni ja jos hän kerta pystyy kuuntelemaan musiikkia normaalisti, onko ongelma koneessa. Siis jokin siellä koneen sisällä pätkähtänyt pahemmin rikki. Kysyisin siis, onko jollakin ollut samanlaista ongelmaa ja mitä tässä kannattaisi vielä tehdä. Hän aikoo ostaa uutta mikkiä mutta mikäli ongelma ei katoa, kuten epäilen, onko koneessa jtn häikkää?

    Tässä on kyseessä aika akuutti tilanne sillä mahdollisuudet pitää yhteyttä vähenevät rankasti mikäli nettipuhelutkin lakkaavat toimimasta. Voin yrittää selittää tilannetta yksityiskohtaisemmin mikäli tulee tarpeeseen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page