Ongelma nettiyhteyden luomisessa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by hande56, Dec 8, 2007.

  1. hande56

    hande56 Guest

    Moro! pitäis kysyä neuvoa täältä kun ei oma taito, hermot riitä enään, elikkäs ostin uuden koneen toiseksi koneeksi, ja asensin englanninkielisen windows xp:n

    mutta kone ei mene nettii vaikka piuha on kiinni adsl boksissa ja olen luonut nettiyhteyden. Loin sen nettiyhdeyden jossa pitää kirjoittaa tunnus ja salasana, yritin ensin sitä yhteyttä luoda missä kone yhdistää automaattisesti nettiin, mutta kone ei yhdistäny nettiin, eikä tullut mitään pikakuvakkeita. Toinen koneeni yhdistää automaattisesti nettiin kun windows aukeaa. Kun painan connect tulee tämmöinen teksti: Connecting through WAN Miniport (PPPOE)...
    Error 769 The specified destunation is not reachable. Olen ottanut palomuurin pois käytöstä mutta ei se hyödytä mitään.

    Olen myös koittanut kotiverkkoa, eli adsl boksista yksi johto vanhaan koneeseen, ja vanhasta koneesta yksi johto reitittimeen, ja yksi johto uudesta koneesta reitittimeen. Mutta internet yhteyttä ei saanut siltikään uuteen koneeseen.

    Ennen minulla oli toinen vielä vanhempi kone netissä myös kotiverkkossa , silloin internetyhteys toimi toiselta koneelta.

    Ja myös semmonen että tässä vanhassa koneessa on kaksi koloa johon laittaa nettijohto. ennen kummastakin paikasta kone yhdisti nettiin, mutta enään vain ylemmästä. vaihdoin siitä vielä vanhemasta koneesta moodemi kortin tähän nykyiseen koneeseeni, ja katsoin toimiiko sitten, mutta siltikään ei saanut yhteytta nettiin vaikka tuli vihrea valo.

    Tässä vanhassa koneessa jolla olen netissä kone menee automaattisesti nettiin kun avaan windowsin, verkkoyhteys kansiossa on lähiyhteys kuvakkeet, ei mitään käyttäjä tunnus, salasanaa. mulla tulee seinästä yksi johto adsl boksiin, ja boksista tähän koneeseen millä olen netissä yksi johto. Ennen kuin vaihdoin vanhan netin 10 megaseen, oli minulla käyttäjä tunnus, ja salasana prosessi aina kun tulin windowsiin. Kummatkin on taloyhtiön nettejä, Saunalahti.

    Ja olen kokeillut mennä käynnistä valikkoon->suorita->cmd->enter->ipconfig /release->enter->ipconfig /renew->, mutta ei toiminut siltikään.

    Toivottavasti saatte jotain selvää tekstistä, apua olis nyt tarpeen
     
    Last edited by a moderator: Dec 8, 2007
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    No hyvin olet ainakin saanut pääsi pyörälle.

    Yritin tuota lukea ja saada kiinni mikä on nykytila. Sellaista sain irti että sinulla on toinen kone jossa internet yhteys toimii.

    Sitten yritetään käyttää sellaisia ilmauksia asioista että ne voi ymmärtää helpommin ilman väärin käsityksiä. Käytät sanaa netti ja nettiyhteyden. Jos niiden sijaan käytetään termiä internet yhteys, mutta mennään eteenpäin.

    Sitten sinulla on adsl boksi. Siitä voidaan tuotakin nimeä käyttää. Adsl-modeemi tai adsl-reititin ovat samaa tarkoittavia.

    edit Mikä siis on internet yhteytesi, oma (=maksat laskun saunalahdelle?) vai taloyhtiön (=maksat taloyhtiölle)?


    Mitä tarkoitat tällä? Mistä vanhasta? Sitä joka joskus oli?

    Vielä tuosta 'moodemi kortista', onko se analoginen puhelin modeemi vai sisäinen adsl-modeemikortti? Sillä on sen verran merkitystä että missään tapauksessa yhteys ei onnistu niin että sinulla olisi kaksi adsl-modeemia 'peräkkäin'.

    Jos sinulla on toimiva kone kytketty ulkoiseen adsl-modeemiin/reitittimeen/boksiin niin kytke myös tuo uusi kone samalla tavalla siihen kiinni ja sen jälkeen katsot että verkkoasetukset ovat samoin molemmissa koneissa. Niitä operaattoreiden jakamia asennuslevyjä ei kannata käyttää. Kerrot kuitenkin että tämän hetken yhteytesi on
    10 megaa. Ja sitten vielä kerrot että
    Yleensä nuo taloyhtiöiden hankkimat liittymät ovat sellaisia ettei niissä taata käyttäjälle tiettyä nopeutta vaan esim se 10 megaa jaetaan kaikkien asukkaiden kesken. Voi olla käytössä asetuksia että yksi käyttäjä ei voi käyttää muiden kustannuksella kaikkea kaistaa.
     
    Last edited: Dec 9, 2007
  3. hande56

    hande56 Guest

    eli mun netti on saunalahti adsl , maksan saunalahdelle laskua, siis vaihdoin verkkokortin vanhemmasta(500 mgz) nykyisen koneeni verkkokortin tilalle kun nykyisestä ei tullut minkäänlaista valoa. vielä vanhempi koneeni on 500 megainen antiikki vehje jolla käytin kotiverkkoa noin puolivuotta sitten. yritin asentaa samanlailla uutta konetta, kuin nykyistä eli johto adsl boksiin, ja asetukset kuntoon, mutta kone ei löydä lähiverkkoa?

    olen kokeillut kaikkea mahdollista, olisiko emolevun ajureista hyötyä, koska koneen verkkokortti on emolevyssä, siis sisäinen verkkokortti?
     
    Last edited by a moderator: Dec 13, 2007
  4. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Netti ei toimi Windowsin asennuksen jälkeen

    Windowsin asennuksen jälkeen netti ei toimi jos tietokoneen verkkosovittimen ajuria ei ole löytynyt Windowsin asennuslevyltä. Windows ei voi asentaa automaattisesti niiden verkkosovittimien ajureita joita ei ole Windowsin asennuslevyllä.

    Jos et tiedä onko sinun tietokoneen verkkosovittimen ajuria Windowsin asennuslevyllä, niin ennen Windowsin asennusta lataa verkkosovittimen ajuri esim USB-muistitikulle. Myös uusien emolevyjen ajurilevyltä pitäisi löytyä verkkosovittimen ajuri koska verkkosovitin on yleensä integroitu emolevylle.

    Näkyykö Windowsin Verkkoyhteydet-ikkunassa Lähiverkkoyhteys-kuvaketta? Jos kuvaketta ei ole niin silloin Windows ei ole asentanut verkon komponentteja, koska verkkosovittimen ajuria ei ole asennettu.

    Windows XP: Ohjauspaneeli > Verkko- ja Internet-yhteydet > Verkkoyhteydet
    Windows Vista: Ohjauspaneeli > Verkko ja Internet > Verkko- ja jakamiskeskus > Hallitse verkkoyhteyksiä

    [​IMG]

    Katso Windowsin laitehallinnasta onko jonkin laitteen kohdalla (esim Ethernet-sovitin) keltainen kysymysmerkki, jos on niin laitteen ajuria ei ole tällöin asennettu.

    Windows XP: Ohjauspaneeli > Suorituskyky ja ylläpito > Järjestelmä > Laitteisto > Laitehallinta
    Windows Vista: Ohjauspaneeli > Järjestelmä ja ylläpito > Laitehallinta

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jos emolevyn BIOS-asetuksia on muutettu, niin tarkista että verkkosovitin on päällä, esim "Onboard PCI LAN" > "Enabled". Jos et ole BIOS-asetuksia muuttanut niin verkkosovitin on aina oletuksena päällä.
     
    Last edited: Mar 13, 2008
  5. hande56

    hande56 Guest

    mistä voin tarkistaa että emolevyn biossissa on verkkopiiri päällä, esim "Onboard PCI LAN" > "Enabled" ?

    keltaisia kysymys merkkejä on laitehallinnassa audio kohdassa ainaskin yksi, ja muissakin


    asensin näytönohjaimen ajurit niin pelit toimii , muttakoneessa ei toimi äänet peleissä eikä windowsissa. ääni palkki näyttää että ei ole mitään ääntä siitä ei pysty edes säätämään???

    jos lataan emolevyyn ajurit pitääkö lataa erikseen audio ajurit, lan ajurit, vaiko onko yhdessä paketissa kaikki ajurit
     
    Last edited by a moderator: Dec 14, 2007
  6. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Jos olet ostanut uuden tietokoneen tai emolevyn niin silloin verkkopiiri pitäisi olla oletuksena päällä. Yleensä bios asetuksiin pääsee delete-näppäimellä (heti koneen käynnistyessä painele näppäintä). Merkkimikroissa näppäin voi olla joku muu esim F10 tai F12
     
  7. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    sun pitääå asentaa audio ajurit jotta saat äänet siihen,yleensä ajurit on erikseen,mutta jotkin ajurit on paketissa, esim 4 in 1 ,laitappa se sun koneesi merkki ja malli
     

Share This Page