Ongelma ohjelman "jämien" kanssa

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by venalaine, Jan 9, 2006.

1. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Pistän tämän nyt tänne vaikka ei ehkä ihan oikealla alueella olekkaan, mutta tuntuu että täällä porukka osaisi parhaiten auttaa.. Kyselin jo neuvoa tuolla PC:n rauta puolella ja selvisi että rautaan tämä ongelma ei nyt sitten mitenkään liity. Aluksi luulin että liittyy Dvd-asemaan, mutta ilmeisesti ei.

Eli, mulla oli koneella asennettuna Dvd Shrink ohjelma ja asensin myös Nero7:n demon. Tuo Shrink ei sitten toiminut halutulla tavalla ja poistin sen sekä Neron. Tämän jälkeen on ilmennyt sellaista ongelmaa että kun katsoo dvd:tä kuva sekä äänet pätkivät. Myöskin cd:n toistossa ääni pätkii. Levy soi ikäänkuin sitä olisi hidastettu. Tämä tapahtuu sekä Media Player:llä että WinDvd:llä. Dvd-asemassa ei tod. näk. kuitenkaan ole vika koska winamp kuitenkin suostuu soittamaan cd:tä ongelmitta sekä esim. pelaaminen onnistuu. Luulen että siitä Nerosta on jäänyt jotakin kummittelemaan kuitenkin koneeelle tai että se on tehnyt jotakin kummallista tuon aseman asetuksille yms.. Janne59 jo minua auttoi tuolla toisella puolella, kokeiltiin esim. puhdistaa rekisteriä ja sen sellaista..

EDIT: Ongelma ratkesi kolmen tunnin tappelun jälkeen. Tajusin kokeilla järjestelmän palauttamista eiliselle tasolle. Loistavaa.

Niin ja ongelma johtuikin siitä Dvd Shrinkistä eikä Nerosta. Piti mennä hetkeen ennen sen asennusta. Siis eiliseen iltaan.

Last edited: Jan 9, 2006
  2. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Milläs tolleen pystyy valittee että palauttaa järjestelmän tiettyyn aikaan? Vaikka esim. eiliseen iltaan. Vai ymmärsinkö ton nyt ihan oikein?...

Last edited: Jan 10, 2006
  3. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos on Win XP niin Käynnistä -> kaikki ohjelmat -> ohjeet ja työkalut -> järjestelmän palauttaminen -> täppi kohtaan: palauta tietokone aiemman ajankohdan mukaiseksi ja klikkaa seuraava. Saat oikeen kalenterista valita että mihin mennään.

4. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Aika siistii, en oo moisesta kuullukaan ennen. Tattis vaan!

5. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Joo moinen ominaisuus kyllä xp:stä löytyy. Edellä jo selvisikin että mistä.. Suosittelen kyllä sillon tällön tekemään noita palautus pisteitä. Itse ainakin luon palautuspisteen aina ennen suurempia ohjelmien päivityksiä ja ajureiden asentamista. Esim ennen näytönohjaimen ajureiden tai biossin päivityksen asentamista tuo on fiksua. Saattaa joskus säästää paljolta vaivalta.

6. Huliopsis

Huliopsis Guest

Noooh... Harvoinpa siitä järjestelmän palauttamisesta hyötyä on ollu aika turha keksintö sinänsä..

Itse en ainakaan viitsi pitää sitä päällä koska sillä ei tee mitään..!

7. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Näkyyhän tuosta silloin tällöin hyötyä olevan kuten tästä minunkin tapauksesta ilmi käy. Enkä ole ainoa ketä tuo on auttanut. Mutta tyylinsä kullakin.

8. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä järjestelmän palutuksesta monesti hyötyä on. Tosin siinä on myös niitä huonojakin puolia.. "örkit" voivat tulla takaisin palauttaessasi koneen aiempaan kokoonpanoon, vaikka olisit ne jo poistanut koneelta. Lisäksi se tottakai vie kiintolevytilaa ollessaan päällä.
    Mutta ehkäpä siinä niitä hyviä puolia kuitenkin enemmän on, kuin noita huonoja...

9. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    siis miten ton palautus pisteen kanssa oikeen on kun mulla aina kun sitä tarvitsisin niin ei palautus pisteitä ole :(
    esim eilen pitkästä aikaa laitoin palautuspisteen ennen parin ohjelman asentamista ja nyt nähtyäni tävän ketjun niin kävin ihan hupii tarkistamassa onko se siellä niin eipä enään palautuspisteitä olekkaan yhtään.
    eli siis täh miten sen saa sinne siis oikeen tallentumaan silleen et se kans siel on kun sitä tarvitsee???

10. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä tuo järjestelmän palauttaminen on mun mielestä yksi windowsin harvoista hyvistä ominaisuuksista.

[bold] @colazo [/bold]

Omatietokone -> ominaisuudet -> järjestelmän palauttaminen -> Onko rasti kohdassa: poista järjestelmän palauttaminen käytöstä kaikissa asemissa?

11. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Ei sulla EI saa olla tuolla järjestelmän palautuksen asetuksissa ruksia kohdassa: "poista järjestelmän palautus käytöstä kaikissa asemissa".
    Pitäs toimia ihan kun menet sinne järj. palautus kohtaan, valitset "palauta tietokone aiemman ajankohdan mukaiseksi" --> seuraava, sit ilmaantuu kalenteri josta voit valita palautuspisteen. Niiden päivien kohdalla jolloin noita pisteitä on luotu numerot näkyvät lihavoituina.

Last edited: Jan 12, 2006
  12. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    En sanonut että pitäis olla vaan kysyin että onko?

13. Challu

Challu Regular member

Trophy Points:
    26
    Pyh. Pari päivää sitten mulla tartti palauttaa järjestelmä. :p prkl wintoosa

14. Paavali

Paavali Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä se mulla on aina päällä, mutta en ole koskaan sitä tarvinnut. Jotenkin mulla on sellainen kuva että jos otan sen pois päältä niin mun säkällä kone sekoaa :)

15. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Itse olen kyllä myös aina välillä tyhjentänyt koneen noista turhista palautuspisteistä. Eli ottaa sen palautuksen välillä pois päältä. Boottaa ja laittaa takaisin päälle, jolloin palautuspisteet katoavat.

16. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Sori. Tossa edellisessä viestissä ensimmäisen sanan piti olla eli eikä ei. Ehkä joku kaunis päivä opettelen kirjoittamaan.

17. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    ei ole ruksia siinä kohdassa. siis se on kyl niin ihme juttu koska mä tän eilisen viestin jälkeen tein uuden palautus pisteen eikä sitä nyt taaskaan ollut siel. siis kaiken pitäs olla ihan kunnossa ja on se kaikista suurin 12% laitettu tilaa palauttamiselle. mul ei siis ole ikinä toi toiminu :( mitäs tää tarkoittaa kun menee käynnistä -> ohjauspaneli -> järjestelmä -> lisäasetukset -> käynnistys ja palauttaminen asetukset -> ja sieltä näytä palautusvaihtoehdot tarvittaessa 30 sekunnin ajan? en siis tiedä liittyykö ees tähän mut voisko tarkoittaa et pitää palautuksia vaan 30 sec???
    siis onko teillä niin et kun sen palautuksen teette niin se siellä kans pysyy sanotaan vaik kuukauden päähän ja voitte sen sit siel käydä painamassa jos tarvetta ?

toivottavasti tän nyt sais toimimaan vaik en sitä oikeen ole tarvinnut pitkiin aikoihin niin tosian nyt tuntuu et se hetki vois koht olla käsillä ;)

18. venalaine

venalaine Regular member

Trophy Points:
    28
    Tuo mainitsemasi kohta liittyy koneen käynnistämiseen, siis siihen kohtaan ennenkuin olet windowssissa, noita ei välttämättä kannata alkaa säädellä jos ei asiaan ole vihkiytynyt.

Kyllä niiden palautuspisteiden pitäisi siellä näkyä ihan normaalisti jos et kyseistä ominaisuutta ole ottanut pois päältä.
    En muista nyt kuinka kauan ne siellä näkyvät, mutta ainakin itselläni useamman viikon muistaakseni.

19. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Käynnistä -> suorita: services.msc

Mitä sanoo järjestelmän palauttaminen -palvelu?
    Onko käynnissä? käynnistystyyppi automaattinen?

Last edited: Jan 12, 2006
  20. Edille

Edille Regular member

Trophy Points:
    26
    joo mut ei kande ehä montaa palautuspistettä se vie aik paljon kovalevytilaa

Share This Page