Eli kun Omassa tietokoneessa tupla klikkaa esim asemaa C: avaa se uuden "Etsi-ikkunan". Mutta aseman saa avattua edelleen okealla hiiren klikkauksella ja sieltä valitsemalla "avaa". Yritin korjata asiaa muuttamalla Ohjauspaneeli/Kansion asetukset/tiedostotyypit ja sieltä lisäasetukset, josta valitsin "find" defaultiksi. Mutta yllätykseksi toiminnoista puuttuu kokonaan "open" ja "explore" toiminnot. Homma toimii mutta ärsyttää kun ei saa asemia avattua normaalisti. Olisin kiitollinen jos asian saisi korjattua mahdollisimman nopeasti.
Tästä on ollut muutama ketju lähiaikona. Kokeile löytää tuolla haulla niitä ketjuja niin niistä löytyy ohjeet. EDIT: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/287101
kiitos korjaus sivusta, mutta minä en ymmärtänyt yhtään mitä piti tehdä pystyisikö kukaan suomentamaan(huono englannissa)
Elikkä editoidaan vähän rekisteriä. Otetaan varmuuden vuoksi ensin varmuuskopio rekisteristä. 1. Avaa regedit. Käynnistä-> suorita-> Regedt32 -> OK. 2. Klikkaa-> Tiedosto-> vie-> laita nimeksi: rekisteri tallennusmuoto: rekisteritiodostot (*.reg) ja tallenna työpöydälle. Sitten itse ongelmaan. 3. Tupla klikkaa HKEY_CLASSES_ROOT -> Drive ->shell <- Eli tuo shell kun näkyy sinisellä olet oikeassa paikassa. 4. Oikean puoleisessa ikkunassa pitäisi näkyä-> (ab)oletus. Klikkaa sitä hiiren oikealla napilla ja valitse muokkaa. Kirjoita: none kohtaan arvon data ja klikkaa OK. 5. Sulje rekisterieditori. Käynnistä kone uudelleen. Kokeile toimiiko. Jos jotain ongelmia ilmenee niin klikkaa rekisteri.reg tiedostoa työpöydällä, jos kaikki toimii voit poistaa rekisteri.reg tiedoston työpöydältä.
nyt asemat avautuvat, mutta esimerkiksi omat kuvatiedostot kansio ja kaikki muutkin C:, D: ja E: aseman alikansiot avautuvat "etsi" tilassa. What shall I do?
1. Avaa regedit. Käynnistä-> suorita-> Regedt32 -> OK. 2. Klikkaa-> Tiedosto-> vie-> laita nimeksi: rekisteri tallennusmuoto: rekisteritiodostot (*.reg) ja tallenna työpöydälle. Sitten itse ongelmaan. 3. Tupla klikkaa HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell <- Eli tuo shell kun näkyy sinisellä olet oikeassa paikassa. 4. Oikean puoleisessa ikkunassa pitäisi näkyä-> (ab)oletus. Klikkaa sitä hiiren oikealla napilla ja valitse muokkaa. Kirjoita: none kohtaan arvon data ja klikkaa OK. 5. Sulje rekisterieditori. Käynnistä kone uudelleen. Kokeile toimiiko.
Koitas näin Oma tietokone > Työkalut > Kansion asetukset > Tiedostotyypit Klikkaa - Kansio - > Lisäasetukset Klikkaa - Open - > Aseta oletukseksi > OK Jos ei vieläkään auttanut niin tee V-kos:n ohjeen mukaan myös tuolla HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell Ja käynnistä uudelleen Edit: V-kos
Ja olet myös bootannut koneen?? Jos olet, niin tarkista vielä että muutokset ovat voimassa. Edit: Hähhää V-kos, kerkesimpäs PS. Enhän minä ole koskaan nopea ollutkaan
kyllä boottasin ja asetukset on voimassa ihmettelin vaan kun kansion asetukset-> tiedostotyypit-> Tiedostokansio-> lisäasetukset ei ole mahdollista asettaa [bold]open[/bold]kohtaa oletuksesksi koska listasta löytyi vain [bold]find[/bold].
meneppäs kansion asetuksiin - tiedostotyypit ja laita kohtaan "kansio" (siis ei tiedostokansio) explore nii luulis toimivan.
Mitä vaihtoehtoja siulla on tiedostokansiolle? Tarkistin äsken että minulla se on säädetty "enqueue in winamp" vaihtoehdolle mutta avaa kansiot aivan normaalisti.
mie nyt en juurikaan tiedä mitä teen mutta jos noi microsoftin sivuilta löytyneet korjaukset ei toimi nii käy rekisteristä kattomassa HKEY_CLASSES_ROOT -> Folder -> shell -> open ja explore(siis molemmat kansiot) -> command ja kerro mitä siinä "data" kohdassa lukee.
En tiedä vaikuttaako se mihinkään mutta miulla on open -> command kohdassa "%SystemRoot%\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L" ja explore -> command kohdassa "%SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L" Kokeile omalla vastuulla.
Ei auta muu kuin nostaa kädet pystyyn \o/ Hyvä että ensimmäinen fixi toimi sentään. Luulen kuitenkin että joltain win XP asiantuntijalta löytyy vielä hyviä ehdotuksia.