Ongelma pelien hostaamisen kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by arakh, Nov 1, 2009.

  1. arakh

    arakh Member

    Joined:
    Jul 22, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En ole pystynyt hostaamaan mitään pelejä netissä siitä lähtien kun olen jonkin TeleWellin ADSLän omistanut (eli noin neljään vuoteen). Useasti olen ongelmaa koittanut ratkaista ja tuntuu että kaikki on käyty läpi, joten turvaudun nyt viimeiseen oljenkorteen.

    ADSL on siis TW-EA501v3. Yhteys on bridgeddinä joten NATin ja DHCPn ei pitäisi olla päällä. Olen koittanut avata portit ja ottaa verkkokortin asetuksista automaattisen IPn haun pois ja vaihtaa sen, mutta mikään ei ole toiminut. Verkossa ei ole muita koneita.

    Eniten ehkä hämmästyttää tuo että asetuksista ei löytynyt mitään DHCP tai NATtiin viittaavaakaan vaikka ohjekirjassa ne on selkeästi. Oletan että se johtuu siitä, että yhteys on sillattuna mutta en mene takuuseen.

    Toivottavasti täältä löytyy joku minua viisaampi neuvomaan. Alan jo kaljuuntua tämän kanssa.
     
  2. Gocom

    Gocom Active member

    Joined:
    Feb 24, 2006
    Messages:
    1,115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Siis olet kuitenkin tarkastanut että se on siltaavana? Tarkasta mitä ipconfig /all sanoo osoitteesta, oletuskäytävästä ja aliverkon peitteestä. Jos se antaa sisäverkon osoitteen (mm. tällöin ip-osoite eroaa julkisesta IP:stä), niin silloin ei ole TW siltaavana.
     
    Last edited: Nov 1, 2009
  3. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Last edited: Nov 2, 2009
  4. arakh

    arakh Member

    Joined:
    Jul 22, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Modeemin asetuksissa lukee pure bridged eli eiköhän se siltaavana ole. En palomuureja tai mitään vastaavia omista. Olen ottanut windowsin palomuurinki pois päältä kaikilta yhteyksiltä jne.

    Kaikesta päätellen koneella on jotakin joka blockaa väkisilläkin yhteyksiä, mutta ei se tunnu oikein mahdolliselta kun on tullut formatoitua melko useaan otteeseen tässä kuluneiden vuosien aikana ja ongelmahan on ollut jo melko perhanan kauan.
     

Share This Page