Ongelma porttien kanssa!

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by TVK, May 31, 2006.

1. TVK

TVK Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on erikoinen ongelma porttien aukisaannissa ja ajattelin, jos joku osaisi neuvoa. Eli asun Tampereella ja avasin juuri DNA:n liittymän. Mukana sain Telewellin TW-EA501 v3 modeemin. Olen avannut mielestäni aivan oikein NAT:lle ohjelmallisen palvelimen (portit väliltä 1025-1035) sekä myöskin sallinut liikenteen palomuurin läpi pakettisuodattimen asetuksista. Ohjelmallisena palomuurina minulla on F-Secure ja sen asetuksista olen sallinut liikenteen tarvittaville ohjelmille. Olen myös kokeillut toimintaa ottamalla ohjelmallisen palomuurin kokonaan pois päältä. Kokeilin myös toimintaa eri modeemilla, missä ei ole NAT:ia eikä palomuuria samoin tuloksin: ei yhtään porttia auki. Eri porttejakin on tullut kokeiltua.
    Olen kokeillut DC++:aa, uTorrenttia ja myöskään Messenger 7.5 ei suostu muodostamaan yhteyttä (virhe yhteyskäytävässä).
    En sitten tiedä tarviiko nämä portteja toimiakseen, mutta mIrc:n olen saanut toimimaan kuten myös onnistuin pelaamaan cs:sää.
    Olen mennyt toimettomaksi, missä vika?

2. DimaWee

DimaWee Regular member

Trophy Points:
    26
  3. TVK

TVK Member

Trophy Points:
    11
    Noniin...ongelma selvisi, tosin aika erikoisella tavalla. Vaihdoin uuden verkkokortin portit aukesivat. Vielä on ongelmia F-securen palomuurin kanssa, joka ei suostu päästään liikennettä lävitse vaikka kyseiset ohjelmat sieltä ovatkin hyväksytty.

Share This Page