Ostin noin viikko sitten ks. näyttiksen. Kädet syyhyten pakettia aukoessa kiinnitin huomiota minulle outoon antenniliittimeen. http://www.hothardware.com/reviews/images/aiw9800pro/boardstyle.htm tuossa kuva kortista ja liittimestä. Korttia asennellessa huomasin, että TV-virittimen asetuksista ei voi valita laisinkaan PAL-standardia käyttäviä maita. Noh, korttiin vastaavan PAL-standardin omaavan kortin bios ja voila nyt saan asetukset kohdalleen. Lisäksi kun hommasin F-liittimen ja antennikaapeli niin saan jopa kortin kiinni "seinään". Ongelmat jatkuvat. Kun yritän hakea kanavia niin ohjelma ei jostain syystä löydä niitä. Automaattihaulla jotkin kanavat kuten esim. YLE1 näkyvät sumuisesti, mutta ohjelma ei reagoi niihin ja jatkaa hakemista. Manuaalihaku ei tuottanut sen suurempaa tulosta tai päin vastoin kortti ei näytä mitään lumisadetta suurempaa vaikka laitan oikeat taajuudet. Antennijohto on aika pitkä (noin 15m koostuen 2 eri johdosta). Voiko johto olla ongelma vai olenko vain saanut käsiini ns. mahdottoman tapauksen?
Pitää huomenna kanniskella konetta lähemmäs antennipistorasiaa. Tuota harava-antennin johtoa ei viitsisi ruveta särkemään tuon F-liittimen takia. Mut ei kellään ole tietoo onko virittimessä kenties jotain rautatason suojausta tai mahdollisuutta ettei viritin edes tue PAL-standardia. TV-Outin sain näkymään ihan normaalisti TV:stä, joten sillä puolen ei ainakaan ollut ongelmaa.
jos kortti on suomesta ostettu ja jonkun virallisen diilerin maahantuoma, niin sen pitäisi olla automaattisesti Pal kortti, jos ei ole sitten vahingossa sattunut muuta maahan tulemaan. sen kortin virittimen päällä saatta lukea, onko se Pal vai jokin muu versio. mulla oli aikaisemmin tommonen vanhempi Atin All in Wonderin Radeon kortti mutta siinä oli niin huono tv viritin, että se sai jäädä viimeiseksi All in Wonder kortiks mun osalta.
Kortti on ostettu muropaketin kautta yksityiseltä henkilöltä. Se kuitenkin ihmetytti vähäsen kun kortti tuli verkkokauppa.comin lähetyskuoressa ja postin pakettikorttiin lähettäjäksi oli merkattu verkkokauppa.com. En kuitenkaan kiinnittänyt siihen mitään sen kummempaa huomiota ja vasta nyt kun kortti on mahdollisesti ilmenemässä joksikin jenkkiversioksi tms. niin rupes vähän epäilyttämään.
no eihän se mikään ihan p.... ostos ole jos hinta oli kohtuullinen, onhan siinä tuo näyttis puoli ihan ok. yritin kaivella omaa All in Wonderin korttiani esille,olisin katsonut mitä siihen virittimen päälle on kirjoitettu, valitettavsti se on niin hyvässä tallessa että en löytänyt sitä tähän hätää.
Kyllä minä ihan tyytyväinen olen korttiin ollut vaikka tietty oishan se kiva jos viritinkin toimis. Olin hakemassa alunperinkin vain R9800Pro:ta ja toi AIW tuli oikeastaan niinkuin "samaanhintaan".