Ongelma saada toplifiedin rec tiedosto dvd poltto kelpoiseksi

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Pyoveli, Apr 18, 2007.

1. Pyoveli

Pyoveli Guest

0
    Trophy Points:
    0
    Elikkä ongelmana on se että:
    1. Olen demaxannu project x yhden leffan ja se tekee ne kaksi erillistä tiedostoa ääni ja kuva ja ääni on joku 5 minsaa puidempi... eli missä kohtaa on menny vikaan?
    2. mihin formaattiin pitää muuttaa että saan helposti toimiin dvd soittimessa?

2. Lizmu

Lizmu Member

Trophy Points:
    11
    Itselläni on viime aikoina ilmaantunut samanlainen ongelma. Demuxaus-vaiheessa erroreita pukkaa kuvan osalta niin paljon, että logiin ei edes kirjata kaikkia (yli 500 kappaletta siis). Errorit ovat pääasiassa seuraavanlaisia:

!> startPTS of GOP# 3797 is earlier than the end of last GOP.. (exp. 211230758)
    !> dropping GOP# 3797 @ orig.PTS 00:36:45.802 (198522208), errorcode: 10

Ymmärrän käytännössä mitä errorissa herjataan, mutta en ymmärrä mikä tämän herjan aiheuttaa ja mitä voisin sille tehdä. Ääni tulee kuitenkin ihan nätisti. Tästä tosiaan seuraa se, että kuvatiedosto on aina lyhyempi kuin äänitiedosto eli päreiksi menee.

ProjectX on omalla kohdallani toiminut nätisti puolisen vuotta, mutta nyt on yhtäkkiä ilmaantunut ongelmia lähes kaikkien demuxaus-yritysten kohdalla (noin yksi yritys viidestä onnistuu). Luulin, että tämä saattaa olla seurausta eri kuvasuhteiden vaihtelusta, mutta nyt olen koittanut demuxata tiedostoja, joissa kuvasuhde pysyy koko ajan samana. Myöskään ProjectX:n versiossa (0.90.4.00) ei vika ole, sillä olen varmuuden vuoksi koittanut paria muutakin versiota. Olen koittanut demuxata tiedostoja ilman leikkauksia ja leikkauksien kanssa, eroa ei näytä olevan. Testidemuxauksia on tehty myös kaikkien suomalaisten pääkanavien ohjelmista, eikä mikään näytä toimivan toista paremmin.

Voisiko vika olla yhtäkkiä heikentyneestä signaalista tms? Tuo vain tuli mieleen, kun ongelma on ilmestynyt niin yhtäkkiä ja niin voimakkaasti. Entä osaisiko joku suositella ProjectX:n tapaista ohjelmaa (pitäisi siis ainoastaan demuxta .rec-tiedostot ja samalla poistaa mainoksia yms), niin voisi testata, että onko vika ohjelmassa, tiedostossa vai käyttäjässä? :)

3. Pyoveli

Pyoveli Guest

0
    Trophy Points:
    0
    Sain ite kaivettua vähän vastauksia niin kokeile sellasta ohjelmaa kun Mpeg-Streamclip niin pitäs toimia ainakin itse sain paremmin toimii kun tolla Project x:llä :D

4. hate

hate Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos tiedosta Pyoveli, tuo Mpeg-Streamclip toimi aivan loistavasti. Mutta saako sillä jotenkin mukaan YLE:n tekstitykset?

Share This Page