Ongelma siltaavan reitittimen kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by RataXes, Feb 9, 2008.

  1. RataXes

    RataXes Member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Lähiverkossa 3 konetta jotka muodostavat internetyhteyden reitittimen kautta. Kun reititin siltaa, yhteys ei toimi kuin ainoastaan yhdellä. Kun taas reititin ei siltaa, yhteys toimii kaikilla mutta yhteys katkeaa tasaisin väliajoin (esim. ircistä tipun tasan puolen tunnin välein), eikä suurin osa peleistä toimi verkossa.

    Reititin siis pitäisi saada siltaavaksi, mutta miten ihmeessä temppu tehdään niin että verkko toimii kaikilla? Olen kokeillut lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä, eikä mikään auta!
     
  2. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Last edited: Feb 9, 2008
  3. RataXes

    RataXes Member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen pistänyt kiinteät osoitteet juurikin tuon portforwardin oppaan avulla (192.168.1.136-138), mutta ei ole auttanut ei.

    Reitittimen asetuksista olen pistänyt "bridge moden" valikosta Home ja WAN. On tuossa tuollainen velhokin millä olen bridge moden vaihtanut, mutta kai tuo on sama asia? NAT on enabled, mutta ei. Mitä en huomaa ja/tai tajua? Alkaa parin päivän jälkeen jo syödä miestä!

    Hoplaa.. en näköjään osaa lukea. Eli siis, miten pannaan reititin reitittävään NAT-tilaan?

    Niin ja reititin on D-Linkin DSL-524T - jos tieto mitään auttaa.
     
    Last edited: Feb 9, 2008
  4. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    D-Link DSL-524T on ADSL-modeemi/reititin - silloin kun siinä on päällä DHCP ja NAT, niin se on reitittävässä NAT-tilassa.
     
  5. RataXes

    RataXes Member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jeps, oli tosiaan vaan porteista kiinni. En ollut sitten avannut mitään. Muuten oli mennyt hyvin, mutta ei mennytkään automaattisesti teon jälkeen käyttöön vaan ne piti vielä erikseen laittaa, tätä en sitten huomannut. Tyhmä pää niin hermot on 2 päivää riekaleina.

    Kiitos Heikille vastauksista!
     
  6. elexi

    elexi Member

    Joined:
    Oct 7, 2006
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Osaisko joku sanoa missä mättää, ku mulla on D-Link DES-1008D eikä siihen tule virta, vaikka kaikki johdot ovatkin oikein kiinni ja kunnolla?
     

Share This Page