Ongelma Sony CRX 160:n ja CloneCD:n kanssa

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by romero, Mar 29, 2003.

1. romero

romero Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla on otsikossa mainittu Sonyn CDRW-asema (IDE-malli) joka toimi aiemmassa koneessani moitteetta CloneCD:n kanssa kaikin puolin. Kun vaihdoin aseman eri koneeseen, Aptivaan, ja yritin lukea sillä levyä imageksi Clonen kautta, niin ohjelma väittikin yhtäkkiä että ehei, "asema ei pysty lukemaan subchannel dataa dataraidalta eikä tue extra audiota" tai jotenkin noin. Mielenkiintoista tässä on se että asema osaa tässäkin koneessa kuitenkin polttaa Clonella tehdyt subchannel dataa sisältävät imaget aivan mukisematta. Asema on Clonen tukema eikä firmwaren versiolla pitäisi olla mitään vaikutusta, joten mistä suunnalta tätä sumaa kannattaisi lähteä purkamaan? Itse Clonen olen asentanut uusiksi jo pariinkin otteeseen mutta sillä ei ollut vaikutusta, mitä kyllä epäilin jo ennen uudelleeninstallointia koska aiemmassa koneessa se ei tosiaankaan juonitellut.

Edit: Sekä entisessä että nykyisessä koneessa käyttiksenä 98 SE

Last edited: Mar 29, 2003
  2. Amok82

Amok82 Regular member

Trophy Points:
    26
    kooita hakee cloneCd:seen uusimmat päikät ja sitten siihen sun polttavaas ajurit jos löytyy se ainakin kaverin koneessa auttoi...

3. romero

romero Regular member

Trophy Points:
    26
    Käytin jo koneella uusimmankin Clonen muttei asia siitä muuttunut, ja palautin samantien vanhan versioni takaisin - se on minusta huomattavasti vakaampi. Nyt kävi kuitenkin ilmi ettei vika ollut softapuolella ollenkaan vaan koko roska johtui luetusta levystä, ja se vasta vinkeä tapaus onkin: Nimenomaan tuon kyseisen levyn lukeminen iskee errorit päälle (luulin virheen liittyvän asemaan koska nuo virheilmoitukset koskevat sen yhteensopivuutta) ja kaikki sen jälkeen yritetyt muutkin levyt tekevät saman mikäli Clonea ei käytä välillä kiinni. Mielenkiintoisen tapauksesta tekee se, että ClonyXXL ei löydä tuosta syyllisestä cd:stä muita suojauksia kuin Libcryptin mutta luulen että siinä täytyy piillä jotain muutakin, koska jokaikinen muu sillä suojattu levy on pyörähtänyt imageksi nikottelematta. Bugiksi en tuota usko koska nelos-Clonekin nyrjähti aivan samoin.

Last edited: Mar 30, 2003

Share This Page