eli mulla on sellanen ongelma koneen kanssa että se hävittää esim. d-aseman yht'äkkiä tämä ongelma siis koskee kaikkia kolmea kovoa, välillä koneeni jumittaa ihan kokonaan, kaiuttimista kuuluu hämärää ääntä ja mitään en pysty tekemään en näppäimistöllä enkä hiirellä ainut mikä auttaa on ottaa virrat pois. epäilen että tämä tapahtuu koska tietokoneeni kadottaa c-aseman johon on siis windows xp pro asennettuna. mikä avuksi? minulla on jo kaikki keinot loppu, en millään viitsisi alustaa c-asemaa ja asentaa kaikkia ohjelmia uudelleen.
missä vaiheessa kovot häviää? oletko asennellut jotain viime aikoina vian ilmentymisen aikoihin. Katsotapahtumien valvonnasta mitä virheilmoitruksia siellä on. kokeile ottaa muut kovot irti paitsi se missä on XP, jos joku kovoista olisi viallinen ja aiheuttaisi vian. Kokeile jollain livelinux levyllä onko laite vai ohjelmistovika.
Puppy Linux on hyvä, helppo, nopea nuhapumppussakin. Työpöydä drives ikonista tai Filesystem valikon MUT Media Utility Tool. Sen mount painnikkeella saat xp osiot näkyviin. Luku ja kirjoitus toimii, kun netistä imuroin winukka tiedostoja ja kopsasin haluamaani osioon.
kiitos kaikille avusta!! linux on sen verran vieras OS minulle että taidan tehdä nyt kunnon kevät siivouksen koneelle.
Sori. Tärkeä lisäys. Oli win98, jossa alle 2GB osiot, eli fat16. siksi Linux pelittää täysillä kirjoituksen. Toi Puppy on Live. Ei tee mitään kovolle. Ellet mountaa ja ala muutelemaan. Siinä GParted osiointi ohjelma, joka näyttää Partition Managerilta. Helpommat painikkeet. Menetät vain yhden romppu aihion kun poltat. Pääset helposti katsomaan, miltä se Linux näyttää. Ja huomaat, että on ku mac, eli tuplaklikkaus pitää jostain erikseen saatää. Refleksinä winukan käyttäjä avaa 2 ikkunaa samasta ohjelmasta.