Mikä vikana ,kun olen polttanut DVD-leffan VCD-muotoon ja koitan sitten katsoa sitä DVD-soittimella, niin tulee "DISC ERROR"!! Olen tehnyt kaikki AD:n ohjeiden mukaan, Missä vika????
Normaalisuositukset sitten: -ota lätty mukaan ja käväise mutka paikallisessa videoliikkeessä, etsi pari Pioneerin soitinta, survo sisään ja katso toimiiko. Jos toimii, on kiekko poltettu ja tehty oikein ja ongelma on soittimessasi. Kaikki DVD-soittimet eivät tue VCD:tä, osa soittimista on nirsoja CD-levyn merkin suhteen (ja osa Sonyn soittimista suostuu yhteistyöhön vain CDRW-levyillä), jne. Jos taas kiekko ei pelaa Pioneerinkään vehkeillä, on poltossa jotain hämminkiä.
DVD-soittimeni on LG, jonka pitäisi soittaa VCD-levyjä. Toimiskohan sit jos polttais "laadukkaammille" levyille?? Nyt mulla on jotain maxelin halppis-levyjä
Itselläni ei vcd-levyt toimi ellei hakemistorakenne ole tietynlainen (selviää esim. www.vcdhelp.com ja sieltä vcd info-osio ). Varsinainen kuvatiedosto tulee yhteen kansioista eikä sen tunniste ole .mpg vaan .dat tai jotain semmosta. Esimerkiksi Nero 5.5 osaa luoda automaattisesti em. hakemistorakenteen ja muuttaa tiedostotunnisteet. Toivottavasti vastasi kysymykseesi
Mahtaisko se LG vaatia jonkin hakin vai pitäiskö sen toistaa vcd:t myös ohjekirjan mukaan.Ittellä malli 4730 ja vaatii hakin.
Heippa Tarkalleen mikä LG dvd-soitin sinulla on? Ja tuo polttonopeus nyt ei tarvitse kyllä olla juuri 4X. Itse en pysty poltamaan alhaisemmalla kuin 8X ja aina toimii kuitenkin mutta kyllä se kannattee pitää alhaisena kuin 4X jos vain pystyy koska laatu tulee hieman parempaa alhaisella nopeudella. Peter.
Kun aluksi poltin VCD:n tavallisesti DataCD:nä sain saman tekstin mutta sitten tajusin että nehän pitää polttaa sillai jotenkin erilailla eli sillä Neron jollain "VCD:n poltto hommalla". Eli oletko polttanut sen tavallisena DataCD:nä vai "VCD:nä"? Nero 5.5.8.2 ohjelmalla sehän poltetaan näin: Valitaan 'Videos/Pictures' valikko ja sieltä 'Video CD' tai 'Super Video CD(SVCD)' riippuen leffan pakkauksesta. Sitten etitään VCD leffa 'Add' napilla, tehdään valikot jos halutaan ja poltetaan nopeudella 4x tai 2x.
Valitaan Nerossa (S)VCD ja laitetaan .avi leffa poltettavaksi, niin Nero muuntaa sen. EI kylläkään ole suositeltava keino. Kannattaa kokeilla tätä: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm