Ongelma on siis siinä kun alan asentamaan XP Pro:ta tyhjälle SATA kovalevylle, niin mitkä SATA ajurit minun pitää ladata korpulle. Emo on Gigabyte GA-K8NF-9 (nForce4-4X) ja tämän ajuri CD:ltä valitsin nVidia Series ATA (XP) vaihtoehdon, mutta kun lataan nuo korpulta windowsin asennuksen yhteydessä (F6:lla pääsee siihen asennus valikkoon) ja asennan ne herjaa silti win asennus (restartin jälkeen) että ei löydä kovalevyä??? Jos asennan XP:tä siten että en paina F6:sta alussa pääsen valitsemaan osion koon ja aloittamaan itse windowsin asennuksen, mutta kun se näiden alku asennusten jälkeen buuttaa, joutuu taas kaiken aloittamaan alusta. Eikö minun kuitenkin pitäisi asentaa ne SATA-ajurit jossain välissä? Emon mukana tulleessa ajuri CD:ssä on ajurit myös 1) IAA_RAID 2) GIGARAID 3) SiL 4) SiLRAID 5) SCSI 6) Promise 20276 ATA 7) Promise 20276 RAID 8) Promise 20265 ATA 9) Promise 20265 ATA (XP) 10) Promise 20265 RAID 11) Promise 20265 RAID (XP) 12) VIA 8237 Series ATA 13) SiS 964 SATA 14) nVidia Series ATA (XP) 15) nVidia Series ATA (2K) Helppikääs hieman, en keksi enää mitä tehdä. Kai joku on asentanut XP:n tyhjälle SATA kovalevylle (toivottavasti)?
Unohtui sanoa, että Win XP:n asennus CD:hen olen integroinut SP1:n (jos se nyt asiaan mitenkään vaikuttaa).
No jos se kerran ilman F6:tta löytää levyn niin tuntuu, että ajuriongelmasta ei välttämättä ole kyse. Oletko tarkastanut biossista boot-asetukset. Ne kaipaa usein vähän säätelyä?
Nyt ongelma ratkaistu... BIOS:sta täytyi disabloida IDE/SATA RAID function-kohta. Tämä tiedoksi muillekin ko. emolevyn omistaville/ostaville. Tämän jälkeen onnistuu yhden SATA-kovon ja XP:n asennus.
asiasta kukkaruukkuun mul on asus a7n8x e-deluxe emo ja siihen sata kovolle winukka...mutta kuulema korpulta pitää asennuksen alussa asentaa sata ajurit mitkä löytyy win xp cd:ltä, en löydä / tiedä millä nimellä...? tai mistä sen ajurin yleensä saa../nimi...!kaikki apu tarpeen...
Pistät sen XP:n asennuslevyn koneeseen, se alkaa asentamaan käyttistä ja seuraat sitä ruudun alareunaa. Kun siihen tulee ilmoitus "press F6 for third part drivers", "paina F6 asentaaksesi kolmannen osapuolen ajurit", suurinpiirtein noin -> painat F6, pistät levyn A-asemaan ja valitset listalta ajurin. Muistaakseni se vielä ilmoitti, jos kyseessä on väärä ajuri. Oikean ajurin löydettyäsi se jatkaa käyttiksen asennusta.
Tome - onkohan sulla nyt boottijärjestys ihan oikein? Varmaan tiedät, että biosista löytyy sellaset? Kun olet asentanut sata-ajurit kovalevylle, niin vaihda primary bootiksi SATA-levy. Sulla on todennäköisesti primary boottina CD-romppu ja windows näinollen aloittaa windowsin asentamisen CD:ltä uudelleen, jos et ole vaihtanut sitä järjestystä!
Koita tuosta eli valmistajan sivu: http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-K8NF-9.htm
Kappas, pistin näköjään Gigabyten emon lataussivun, mutta sullahan oli Asus. Tosi on eli ei sovi korpulle, muttei niitä korpulle suoraan ladatakaan vaan puretaan paketti levylle ja valitaan tarpeelliset fileet. http://usa.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X-E Deluxe