Koneessani on WinXP Pro -käyttis. Käyttäjäprofiileita on kaksi. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma: Kun koneen käynnistää, se ei mene profiilien valintaruutuun, vaan loggautuu aina automaattisesti toiselle profiileista. Edelleen, jos tekee siten, että kyseisen profiilin valikosta valitsee "switch user" ja siirtyy toiselle profiilille ja tekee siellä saman "switch user" -liikkeen, niin kone heittää sinisen kuolonruudun yrittäessään vaihtaa takaisin ensimmäiselle profiilille. Kuulostaa sekavalta, tiedän. Mutta nämä kaksi ongelmaa konettani vaivaavat tällä hetkellä. Ja ongelmat toistuvat poikkeuksetta juuri tuossa muodossa kuten yllä kirjoitin. Eli kone loggautuu automaattisesti tuohon tiettyyn profiiliin ja mikäli tekee tuon switch user -kuvion, niin kone jäätyy aina. Erittäin harmillista, mikäli kaksi ihmistä haluaisi vuorotella profiiliensa välillä. Nämä ongelmat syntyivät sen jälkeen kun olin asentanut pois koneeltani "StyleXP" -ohjelman, jonka avulla olin tuunannut login-screenia ym. Oletan, että tuo ohjelma on jollain tavoin syynä nykyisiin ongelmiin. Olisiko kellään mitään vinkkiä miten lähteä purkamaan ongelmaa? Olen yrittänyt kikkailla esim. asettamalla profiileille salasanoja ym (kumpikin profiili toimii ilman salasanoja), mutta tästäkään kuviosta ei ole ollut mainittavammin apua. Enkä edes halua profiilien toimivan salasanojen kautta. Nim. Kaikesta avusta kiitollinen
Tuohon automaattiseen sisäänkirjautumiseen kokeile seuraavaa: Paina Windows+R (tai Käynnistä -> Suorita...) [kirjoita] control userpasswords2 -> OK -> Laita ruksi kohtaan Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan. Jätä halutettasi salasana pois. Jos haluaa vain väliaikaisesti estää automaattisen sisäänkirjautumisen, voi pitää vaihtonäppäintä (Shift) pohjassa koneen käynnistyessä.
Kiitos yamaneko! Tuo profiili-ongelma ratkesi. Nyt on vielä tämä blue-screen-of-death jäljellä. Kirjoitin ylös virheilmoituksen jonka kone minulle siniruutuisena antaa, josko joku saisi siitä jotain vihjettä ongelman syystä: ------------ The problem seems to be caused by the following file: pivot.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Technical information: Stop: 0x00000050 (0xb0df000, 0x00000000, 0xf62a4336, 0x00000000) pivot.sys_adress: f62a4336 base at f62a0000 DateStop 41f81fd9 ------------- Mietin tässä, että voiko kyseessä olla koneen ja näytön (esim. näytön ajureiden) ongelma. Näyttönä on LG Flatron L1932P -litteä näyttö. Jossain vaiheessa säädin näytön settingsejä ja ajoin uudemman ajurin näytölle. Olen yrittänyt palauttaa vanhempia ajureita, mutta siitä ei ole ollut apua. Kiitos avusta!
Vähän kyllä löytyy tietoa tuosta, varsinkaan ratkaisusta. Tässä viestiketjussa ilmeisesti selvisi tuo käyttäjän vaihtaminen (siis joku korjausehdotus lie auttanut). Jos ei auta, kokeile ajaa Memtest86+, anna testin pyöriä kauan, mielellään kaikki (muistaakseni 7 eri testiä, vienee tunteja). Yhtään virhettä ei saisi tulla.