Ongelmaa käynnistyksessä!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Frantic, Oct 3, 2004.

  1. Frantic

    Frantic Guest

    Elikkäs...

    Koneeni käynnistyy normaalisti, aina siihen asti kun Windows ja ohjelmat alkavat käynnistyä: Kone ikäänkuin jämähtää paikalleen, jos yrittää käynnistää jotakin ohjelmaa, se ei aukea (tiimalasin kuvake vain vilahtaa), nettiin ei pääse yms.

    F-securen latautuu todella hitaasti sekä myös Sygaten palomuuri. Sitten yhtäkkiä kaikki ohjelmat käynnistyvät pitkän odottelun jälkeen, joita on alunperin yritetty käynnistää. Menee ainakin 5-10 minuuttia ennenkuin tämä tapahtuu.

    Tällainen ongelma koneessani on ollut nyt jo aika kauan, uudelleenkäynnistys tai buuttaus auttaa joskus, joskus taas ei. Epäilisin että jostain ohjelmasta se on kiinni ja vahvimmin epäilisin F-Securea tai Sygaten Personal Firewall 5.5:ta. Olisiko asetuksissa jotain / pitäisikö uudelleenasentaa tms.?

    Toivottavasti tästä nyt saitte jotain selkoa. Ja mahdollinen apu on toivottua, miten tämä kiusallinen ongelma ratkaistaisiin. Kiitos jo etukäteen!
     
  2. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voi olla et sygate ja f-secure ei pelitä yhteen ja tulee softaristiriita.. On kans mahollista et on spywaree tai virus/viruksia koneella. Tai sitte sul on esim muistit sökönä tms.
     
  3. Frantic

    Frantic Guest

    Spywaret ja virukset on tarkistettu...
     
  4. Frantic

    Frantic Guest

    Poistin molemmat ohjelmistot, mutta ongelma esiintyy yhä ja vielä pahempana. Jouduin useaan kertaan buuttaamaan koneen ennenkuin nettiin pääsin. Kone jämähtää kokonaan paikalleen!
     
  5. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voihan se olla et sul on vaa winukka sekasin.. Mä asentasin ensimmäisenä windowsin uusiks (siis ihan formatoimalla, ei mitää päälle asennuksia). Ja jos sekää ei vielä auta ni sitte on vika raudassa.. Mut toi on vaa se mitä mä tekisin
     
  6. Jouko?

    Jouko? Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 14, 2004
    Messages:
    3,858
    Likes Received:
    32
    Trophy Points:
    78
    poistitko mitään epäilyttävää ad-awarella tai mikä spyware ohjelma sulla onkin?
     
  7. mikaj

    mikaj Member

    Joined:
    Nov 29, 2000
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on sama ongelma, jonka huomasin alkavan siitä, kun windows xp:n käynnistin niin en päässyt ollenkaan loggautumaan vaan se aina kirjautu itse ulos..
    No, asensin xp:n repair toiminnon ja sehän auttoi tohon ulosloggautumis ongelmaan..Mutta sitten parin päivän päästä, nyt sitten kone jumittaa aivan samalla tavalla kuin sulla..oon kans ajanu adaware ohjelmaa ja virustorjuntaa mut mitää ei löydy..Ois kiva saada se toimimaan ees jotenkin että vois polttaa cd:lle kaikki tarvittavat ja sit asentaa windowsin uusiksi..jotta näin meillä..
     
  8. Frantic

    Frantic Guest

    Mulla on kaikki mahdolliset mitä tarttee: Ad-aware, Spybot, Easycleaner ja sit Spywareblaster. Kaikki on ajettu läpi ja kone puhdistettu, jos on jotain löytyny.

    Vaihdoin palomuurin Kerio Personal Firewall:iin ja asensin F-Securen uudelleen, toistaiseks on toiminu, paitsi et niitä F-Securen kuvakkeita ei tuu tonne tehtäväpalkin oikeaan alakulmaan.
     
  9. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sulla luultavasti on winukka pahemman kerran sekasin vaa.. Asenna siis se formatoinnin kautta vaa uusiks. Sillä siitä pääsee. Ja päälle asennusta en suosittele ikinä. Yleensä se vaa sekottaa konetta lisää. Ja miks kamat pitäs poltella taltee? Ei kai sul nyt C:llä mitää tärkeetä oo. Eihän sinne nyt muuta ku asennella softat jne jotka ei niin tärkeitä oo ja jotka voi formata.
     

Share This Page