Ongelmaa kuvankaappauksessa

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Red73, Dec 10, 2003.

1. Red73

Red73 Member

Trophy Points:
    11
    Jep, hankin tos vähä aika sitten sapphire radeon 9600pro vivo näyttiksen ja aattelin sitten kaappailla videoo tv:stä ja vhs:stä kovolle. joo siinä sit asensin kaikennäköset softat ja ajurit. Niitä tais olla: wdm ajurit(atin sivuilta haetut), directX 9, ja virtual dub ja sit lopuks showshifter. Johtona on scart joka parin eri liitännän kautta muuttuu s-video liitännäksi jonka tökkäsin näyttiksen perään. Ongelma on se että oikea signaali kyllä tulee koneeseen, mutta se on sellasta viher, puna, sini, mustaa sotkua... oon koittanut etsiä vikaa ja mielestäni olen tehnyt kaiken mitä piti, mut signaali on sotkua. Onko vika sit johdossa vai missä?? Jos joku tietää mikä on vikana, niin pyydän apua.
    näyttiksen mukana ei tullut mitään softaa jolla kaapata kuvaa, vain parit ajurit.

2. ReeL12

ReeL12 Guest

Muistaakseni tuon tapaista kuvaa tulee kun syöttää NTSC telkkariin PAL-kuvaa. Eli tarkista että kaikki asetukset vastaa eurooppalaisia TV-standardeja (siis PAL, ei NTSC tai SECAM)

3. Red73

Red73 Member

Trophy Points:
    11
    Oon laittany pal_b asetuksen showshifteriin tai sen se laittoi automaattisesti kun valitsin maaksi suomen, kokeilin muita pal järjestelmiä, mutta sotku ei paljoa muuttunut. Voiko sitä muuttaa jostain muualta vielä kuin kaappausohjelmassa? Mites nämä wdm ajurit? täytyykö niistä olla joku tietty vai onko uusin aina paras?

4. juspak

juspak Member

Trophy Points:
    16
    Kokeile poistaa ajurit ja asenna ne uudelleen. Ei uskoisi, mutta ajurien asennusjärjestyksellä voi olla väliä...

Kokeile myös jotain muuta katseluohjelmaa (esim. Virtual VCR). Ja kokeile nyt vielä kortin tarjoamat/yleisimmät resoluutiot läpi. Ehkäpä ajuri ja kortti eivät toimi yhteen kaikilla resoluutioilla (kuten minulla).

5. Red73

Red73 Member

Trophy Points:
    11
    Joo kaikki selvis ny et ongelmahan oli ollu johdossa, Widdu... joo eli ekaks oli sellanen perus scartti jolla näky pelkkää paskaa sit vaihdoin sen sellasen scart-palikan kautta s-videojohdoks --> mustavalkosta, sit sen palikan kautta videolle tarkotetulla rca:lla eli se keltanen ja se sit muutettiin lopuks s-videoks ja kaikki toimii. Eli hyvät ihmiset käyttäkää oikeeta johtoo...

Share This Page