Eli menin ostamaan lisää muistia, kun halpaa oli. 4Gigaa siis löytyisi, mutta käyttöjärjestelmä pistää vastaan. 64bit Vistaan en ole tutustunut millään tavoin, eli luonko itselleni turhaan ongelmia asentamalla sellaisen käyttikseksi? Miten on esimerkiksi pelien ja ohjelmien yhteensopivuuden laita? Päivittäisessä käytössä: -Photoshop CS -Rhinoceros -Azureus -mIRC -Steamin kautta pelattavat pelit
Mitä käyttis sanoi kun pisti vastaan? (Ja mikä käyttis se on?) Vista 64-bit toimii itselläni hyvin. Käyttänyt lähes julkaisusta lähtien. Photoshopin CS:ää siinä ei vielä ole, mutta steamissa css:ää olen pelannut jo piiitkän aikaa, loistavasti toimii. Mitään yhteensopivuusongelmia ei ole ollut.
Win XP, joten ainoastaan 3Gigaa saan käyttöön, 32bittisyydestä johtuen. Itselleni on nyt lähinnä ollu epäselvää se, että pystyykö tuon 64bittisen käyttöjärjestelmän kanssa käyttämään vanhoja 32bit ohjelmaversioita, vai täytyykö ohjelmistakin olla 64bittiset versiot?
Minulla on käytössä Vistan 64 bittinen versio ja muistia on neljä gigaa. Minulla kone tunnisti aluksi vain kolme gigaa ramia, mutta biossista piti pistää joku muistiin liittyvä juttu disadle asennosta enadled. Mutta juuri nyt en kyllä muista mikä se oli.. Googlettamalla ohjeen löysin. Kyllä nuo 32 bittiset ohjelma versiot yleensä toimivat tässä 64 bittisessä, mutta joidenkin ajureiden kanssa on ollut hieman yhteensopivuus ongelmia.
Noh, nyt on 64bit Vista käytössä. Tähän mennessä ainoastaan CoreTemp ei ole suostunut asentumaan, mutta en ole vielä noita Photoshoppeja ja 3D-mallinnusohjelmia edes yrittänyt. Pelit toimivat aivan yhtä hyvin kuin XP:lläkin. Tosiaan biosista piti muuttaa muistiasetuksia, että sai koko 4GB käyttöön. Kiitoksia vinkistä.
Heeeetkinen. Minullakin 64-bit vista (ollut jo pitkään) ja uunituoreessa koneessa 4gb rammia. Olenkohan edes tarkistanut että kaikki 4gb näkyy? Ei mitään muistikuvaa (näin maanantai aamuna) Ehkä selvisin ilman ongelmia, kerrankin!
Joo itselläni on Vista Home Premium 64bit. Mirc toimii ainakin ihan normaalisti Steamkin tuntuisi toimivan samoin css ja niin pois päin. Ongelmia on ollut vähän BF2 ja BF2142. Bluescreeniä tuntuu vähän pukkaavan. Mutta muuten kaikki muu on ainakin tähän asti toiminut ihan hyvin. Muistia on kans 4GT mutta sen kanssa ongelmia ei ole ainakaan ollut.