Minulla on muutama DVP ripattu elokuva joka on tällä hetkellä avi formaatissa. Haluaisin kuitenkin tehdä kyseisistä elokuvista DVD (Mpeg) mallia jotta näkyisivät kaikissa laitteissa. Saisi tuolloin tehtyä kunnon menu valikon yms. Jostain syystä en saa kyseistä konvertointia onnistumaan. Tulee herjoja että että unsupported file format tai sitten vain yksinkertaisesti virhe. Testannut Nerolla ja parilla muullakin softalla mutta ei vain onnistustu. Kenelläkään neuvoja tälläiselle aloittelijalle? Kiitoksia etukäteen.
oletko koittanut aukaista virtualdub:illa katsoa valittaako se mitään(kannattaa myös kokeilla video valikosta scan for errors)?
En ole testannut noita. Sain itseasiassa konvertoitua kyseiset avi:t MPEG2:ksi WinAvi Videoconverterilla. Ainut pikku probleema mikä tuosta seuraa on se että jotkut DVD levy teko ohjelmat kuvittelevat tiedostojen kooksi yli 10Gb. Näinhän ei kuitenkaan ole kun tiedostot vain n. 1Gb.. Pitänee polttaa nuo tiedostot Data moodissa nyt sitten. Harmi homma sinänsä.
Jos muuten TMPGEncissä tulee "unsupported file", niin kannattaa nostaa Directshow Multimedia File Readerin priorityä ylemmäs right-klikkaamalla sitä TMPGEnc -> Option -> Environmental Settings -> VFAPI plug-in.
Hmmm.. Kiitos vinkeistä Agent_007 ja Stardust. Pitää kokeilla noita tässä. Tuo TMPGE vaikuttaa hyvältä softalta. Tosiaankin noviisi näissä Dvd jutuissa vielä joten opettelun puolelle menee vielä nämä jutut. Sain nuo avi pätkätkin nyt sellaiseksi konvertoitua tuolla WinAvi Videoconverterilla että nyt vaikuttaisivat ihan "järkeviltä". Saas katsoa kuinka toimivat jahka saan nuo levylle poltettua.
Sain tuon avi leffan (Die Hard) käännetyksi Mpeg muotohon.. poltinkin sen ihan ok mutta DVD soitin ei päästänyt alkuvalikkoa pidemmälle. Valikko siis latautui ok mutta ei suostunut pyörittämään leffaa. Resolutio on 720x576. FPS 25. Mitä itse olen ymmärtänyt luettuani näitä DVD juttuja niin ongelmana ilmeisesti se että tuossa käännöksessä liian datansyöttö. Elikkäs max dvd soittimille ilmeisesti 9800 kb/s. Tuossa käännöksessä kuitenkin huomattavasti suurempi tuo luku. (käytin WinAvi converteria ja Nero Expressiä levyn teossa). Ilmeisesti tuosta syystä ei suostu lähtemään käyntiin? Mun dvd soittimena Philipsin Divx soitin. Alunperin herjasi tuo leffa resoluutiosta, unsupported file formatista, tuosta liian isosta data syötöstä, yms. Käsittääkseni tuo kyseinen leffa on dvd ripattu mitä yritän tallentaa. Positiivisesti ajatellen päässyt jo suurimmasta läjästä virheilmoituksia eroon että oikeaan suuntaan tässä ainakin kovasti menossa
Kannattaa käyttää sellaista softaa kuin DVD2SVCD ja siihen pakkeriksi TMPGEnc tai CCE jos haluat laatua. Tai sitten jos haluat tehdä homman helposti ja tekstityksillä ei ole väliä niin sitten tällä ohjeella: http://www.mpegit.net/modules.php?name=News&file=article&sid=21&mode=&order=0&thold=0