Ongelmia dc:n kanssa (D-Link-G604T)

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by herkkis, Jun 18, 2005.

1. herkkis

herkkis Guest

Elikä ei active skulaa millään oon avannu melkein kaikki portit ainaki sen mitä käytän dc:ssä eli 1412. Ainoastaan yhdellä keinolla olen saanut sen toimimaan ton reitittimen kautta pistämällä jonku ihmeen DMZ päälle se tulee jostain Dxxx (en muista ekaa sanaa) Military Zone

2. Erkkimon

Erkkimon Active member

Trophy Points:
    66
    Ootko NATin takana?

Kirjota komentoriville:

ipconfig

Katso oma IP-osottees. Sitte mee osotteeseen www.whatismyip.com ja vertaile kahta IP-osotettasi. Jos n00n samat, aktiivisen pitäis toimima ja jos ne on eri näköset, niin oot tod. näk. NATin takana.

3. Hemmetti

Hemmetti Member

Trophy Points:
    16
    DMZ on akronyymi sanoista: Demilitarised Zone. DMZ taasen on alue Ulkoisen verkon (Internet:n) ja sisäisen verkon välissä, jonne pääsy ei ole niin tiukasti palomuurilla rajoitettu kuin pääsy sisäiseen verkkoon. Ts. Koneet DMZ:n takana pystyvät kommunikoimaan paremmin Ulkoverkon kanssa kuin koneet sisäverkon takana. Yrityksissä koneet ( mm. www serverit)jotka joutuvat kommunikoimaan ulkoverkon kanssa sijoitetaan aina DMZ:n alle.

Sinänsä DMZ on ihan hyvä tapa käyttää p2p clinuja. Kunhan vain muistat että DMZ:ää käyttämällä routterin palomuurin tuoma suoja (DMZ:n alla olevalle koneelle) ei ole niin hyvä kuin ilman sitä. Erillisen softamuurin käyttäminen koneessa DMZ:n alaisille koneille olisi ihan hyvä idea.

P2p softat on myös mahdollista saada toimimaan "Port forwarding":lla. Dlink:iä en itse käytä -> en osaa antaa tarkkoja ohjeita sen enabloimiseen. Mutta voit itse katsoa löytyisikö tuolta apua: http://www.portforward.com/

Yleensä nuo routterit enabloivat vakiona nat:n, joka onkin "välttämätöntä" siihen, että routterin kytkimen takana olevat koneet pääsisivät nettiin. Teoriassa kyllä, mikäli on vain yksi kone käytössä, voisi routterin routingtablea puukottaa niin, että se lähettäisi kaikki Wan:sta saapuvat paketit yhteen ainoaan Lan:n IP:hen. Tällöin routteri toimisi ainoastaan palomuurina (edellyttäen tietenkin että palomuurifunktio on enabloitu routterista).

4. herkkis

herkkis Guest

njoo suostun käyttää tota dmz. mitäs se nat oikee tekee sit? oon tehny portforwardingin dlinkkii mutta ei auta dmz ainoo millä active on toiminu. ainii ja tuol dlinkin biossis on kyllä natille ruksi että sen sais pois.

Share This Page