Ongelmia Dual Layer -levyjen poltossa

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by kooamas, Mar 18, 2008.

1. kooamas

kooamas Member

Trophy Points:
    16
    Ostin Nierleltä kokeeksi DL-levyjä (DVD+R DL 8,5 Go Prodye White 8x double couche en cakebox 25 pièces) ja olen kokeillut polttaa muutamasta alkuperäisestä dvd:stä varmuuskopion. Olen käyttänyt poltoissa sekä neroa (luo video dvd) sekä Dvd Shrink 3.2:sta (joka käyttää polttamisessa kai Neroa), ja molemmilla kerroilla on jokin mennyt vikaan. Nerolla poltetussa levyssä ei toimi layer 2 lainkaan, eli leffan pyörittäminen loppuu siihen sekä dvd-soittimella että koneella. Dvd shrinkillä poltettu levyssä ei myöskään toimi layer 2 dvd-soittimella ja layer 2 toimii kovasti pätkien tietokoneella. Kaikissa tapauksissa layer 1 näyttäisi toimivan ok.

Lisäksi molemmissa levyissä on jotain sekoilua valikoiden kanssa, ne toimivat hieman omituisen satunneisesti.

Polttimena on LG:n GSA-416x, joka kylle tulee sekä + että - leirien DL-levyjä.

Onko moiset ongelmat yleisiä DL-levyjen kanssa, kun dvd-leffoja poltetaan 1:1? Vai johtuvatko ongelmat kenties noista kohtuu halvoista levyistä? Muita vinkkejä?

Kiitti!

KMS

2. recoil

recoil Regular member

Trophy Points:
    28
    itsekin tuossa muutamia kuukausia sitten testailin dl-levyjä ja eka meni v***uiksi ja ihmettelin että missä mättää ja kyselin kaverilta niin toi nero mikä mulla oli ei tukenut dl-polttoa joten jouduin päivittämään tuon neron uudempaan ja poltot rupes onnistuun!!mikä versio sulla on nerosta ja tukeeko dl-polttoa??voi tietysti olla levyissäkin häikkää..??

3. Vemppu123

Vemppu123 Member

Trophy Points:
    11
    No mullakin ongelmia prdye-levyjen kanssa. Tästä lähtien pysyttelen vain Verbatimeissä ja TDK:ssa.

Ei onnaa uusimmallakaan Nerolla poltot mulla.

4. kooamas

kooamas Member

Trophy Points:
    16
    Kyllä tuo mun Nero-versio tulee DL-polttoa. Perusversio on parin vuoden takaa, mutta päivitin sen juuri vähän aikaa sitten. Eli en usko ongelman johtuvan Nerosta. Vika voi tietty olla levyissä, mutta ihme kyllä en ole saanut yhtään levyä vielä onnistumaan..:/.

5. recoil

recoil Regular member

Trophy Points:
    28
    kokeile vaihtaa levymerkkiä??

Share This Page