Kuinka saan netin toimimaan ethernetkytkimen kautta? Normaalisti ADSL modeemissani (Zyxel Prestige 600 series) palaa ACT / PPP valo, kun netti on kunnossa, mutta kun yritän saada netin toimimaan kytkimen kautta, ei tuo valo pala (eikä netti toimi). Olen yrittänyt kytkeä sekä ristiinkytkettyä - että suoraa verkkokaapelia ADSL modeemin ja kytkimen välille kuten myös kytkimen ja tietokoneen välille, mutta siltikään en saa nettiä toimimaan. Olen myös kokeillut määrittää IP-osoitteen itse ja muuttaa verkon asetuksia Windowsista ("koneesta on joko suora yhteys tai yhteys keskittimen avulla"). Ethernetkytkimessä palaa powervalo ja valot kohdissa Link/Act ja 10/100 M. Netti toimii, mikäli en käytä kytkintä eli vika ei ole ADSL modeemissa. Ethernetkytkinkin on uusi (Mini Ethernet Switch). Kaapelit ovat toimivia ja ne olen mielestäni laittanut oikeisiin paikkoihin (adsl --> up-link). Missä on vika ja kuinka saan sen korjattua, jotta netti toimisi myös kytkimen kautta? Kiitos jos joku viitsii vastailla...
Tuollakin tavalla yritin. Yritin myös laittaa Zyxelin ja kytkimen välille suoraa verkkokaapelia ja kytkimen ja koneen välille ristiinkytkettyä, mutta siltikään en saanut nettiä toimimaan.
Onkos Zyxel liitetty WAN-porttiin switchissä(jos siinä nyt on edes sellaista kun en piirrustuksia äkkisältään löytänyt) E: fiksausta
Kytkimessä ei ole mitään WAN-porttia, vaan Up-Link -portti. Siihen kai se ADSL modeemilta tuleva verkkopiuha kiinnitetään...
Minkä merkkinen tuo kytkin on? Siinä kytkimessä on niitä "normaaleja" RJ45-portteja muutama? Kytket sekä koneen, että sen dsl-modeemin niihin normi portteihin. (eli ei siihen uplink-porttiin)
Noin sen pitäisi mennä niinkuin pkaksp sanoi. Siihen Up-Link liitäntään sitten tulee esim. langaton reititin jos sellaisen haluaa..
Kokeilin laittaa adsl modeemilta tulevan verkkopiuhan normiporttiin... Tietokoneen verkkokortti ei sen jälkeen tunnistanut verkkopiuhaa kytketyksi... Ethernetkytkimellä ei ole merkkiä, ostettu www.halvathinnat.com ista.
Noniin, ongelma on ratkaistu puolittain. Sain toimimaan netin tuon kytkimen kautta yhdessä koneessa, mutta toinen kone väittää ettei verkkokaapelia ole kytketty (vaikka varmasti kiinni on). Ongelma ratkesi kun asensin Windowsin verkkoyhteyksistä netbios-kuljetusprotokollan. Toisen koneen verkkokortti on todella vanha, joten se saattaa olla syypää, miksi toinen kone ei toimi.
Nyt ratkesi ongelma kokonaan. Verkkopiuha oli oudonlainen, se ei saanut olla liian kiinni koneen verkkokortissa...
forepox, käytä tuota ediittiä jatkossa jos tulee jtn lisättävää viesteihin. "Jos huomaa viestin kirjoittamisen jälkeen että jokin kohta ei mennyt ihan oikein niin kohtaa painamalla viestiketjussa oman viestin päällä, pääsee kyseistä viestiä muokkaamaan." http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/145689