Elikkäs tein gimpillä kuvaa ja käytin ehkä noin 8 tasoa (mm. linet, väritys jne.) ja tallensin kuvan keskeneräisenä ja suljin gimpin. Seuraavan kerran kun avasin kyseisen kuvan ja yritin jatkaa, oli ohjelma yhdistänyt kaikki tasot yhdeksi enkä saa niitä erotettua enää toisistaan. En tiedä olisiko tasot pitänyt tallentaa jotenkin erikseen kun tallensi itse kuvan, mutta ajatus kuulostaa jo aika hankalalta. Eli siis: Onko mahdollista erottaa enää tasoja toisistaan alkuperäiseen muotoon? Tein työtä usean tunnin enkä tahtoisi menettää koko työtä nyt. Ja jos tasoja ei voi erottaa niin onko kuvalle tehtävissä mitään enää? Pystyisikö esimerkiksi linen siirtämään erilliselle tasolleen? Värityksen menettäminen ei niinkään haittaa. Olin ehtinyt laittaa vasta pohjavärit työhön, joten sen uudelleen tekeminen ei nyt kamalasti kirpaisisi. Toisin kuin linen tekeminen johon uhrasin pitkän ajan. Olen kiitollinen jos joku osaa vastata tähän kysymykseen.
Missäs muodossa tämä kuva on? GIMP:in oma tiedostomuoto xcf tallentaa layerit, muut eivät. Jos siis tiedostomuoto on jokin muu kuin xcf, et saa tasojasi enää takaisin.