Ongelmia internetin kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by feargear, Feb 23, 2008.

  1. feargear

    feargear Member

    Joined:
    Dec 26, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei, täällä kun tuntuu olevan asiantuntevaa porukkaa niin rupesin tossa miettimään että kun välillä nettiyhteyteni katkeaa kokonaan johtuen ilmeisesti jonkinlaisesta kuormituksesta tjsp. Nettiyhteys siis katkeaa kokonaan ja saan sen fiksattua vain resettaamalla koneen kokonaan, odottaminen ei auta. (huom. ei "käynnistä uudelleen" tai "sammuta tietokone", vaan painamalla käynnistysnappia pohjaan kunnes kone sammuu.). Tätä tapahtuu usein kun saman aikaisesti jotain ladatessani selailen nettiä ja kuuntelen musiikkia yms mitä nyt samaan aikaan pystyy hääräämään. Olisin kiitollinen jos joku on kokenut samankaltaisia ongelmia ja olisi valmis auttamaan. Johdot on tarkistettu moneen otteeseen enkä oikein tiedä mikä enää neuvoksi. Kiitän jo etukäteen.
     
  2. abu3

    abu3 Member

    Joined:
    Dec 3, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Lähiverkkoyhteys -> tuki -> korjaa ei siis auta? Meneekö se koko toosa jumiin vai vain netti?

    Mulla joskus netti katkeili liian nopeuden takia, 8-baana oli liikaa vanhoille johdoille vaikka Sonera lupaili sen verran, toki ilman kustannuksia vaihtoivat takaisin 2 Megaan. Siihen pätkimiseen auttoi tuo korjaa-nappula, mutta eihän sitä hullukaan jatkuvasti viitsiny hakata
     
  3. feargear

    feargear Member

    Joined:
    Dec 26, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En muistaakseni ole kokeillut tuota, mutta luulen ettei se toimi. Kämppään tulee vissiin 100/10 yhteys niin voihan se johtua nopeudestakin.

    Niin joo, ei voi olla nopeudesta koska missään muussa neljästä koneesta ei ole samaa ongelmaa, sen on siis pakko liittyä mun koneeseen jotenkin.

    Pelkästään netti jumittaa.
     
    Last edited: Feb 24, 2008
  4. manitsu

    manitsu Member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla ilmenee täsmälleen sama ongelma ja ratkaisusta ei ola tietoakaan. Jos jollain on yhtään aavistusta tai tietoa miten homma korjataan nii olisi kiltti ja pistäisi viestiä :/.
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Voisit kokeilla pätsätä XP:n TCPIP.SYS tiedosto ottamaan enemmän yhteyksiä.
    http://www.lvllord.de/?url=downloads&lang=en

    Myös palomuuri voi olla pullonkaula jos se ei kerkeä tarkistaa dataa tarpeeksi nopeasti.
     
  6. manitsu

    manitsu Member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos, kokeilen tuota TCPIP.SYS juttua ja tutkailen hiukan palomuuria.
     

Share This Page