Ongelmia koneen kanssa!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by illu1978, Aug 20, 2013.

  1. illu1978

    illu1978 Newbie

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hei vaan kaikille!
    Sain veljeltäni koneen, jonka olen kasannut joskus itse ja se on toiminut moitteettomasti vuosia. Laittaessani konetta käymään emolevylle syttyy kaksi valoa ja kaikki alkaa lupaavasti. Joskus kone pitää tämän jälkeen jatkuvaa piippausta. Otin patterin biosista irti ja sain kuvan ruudulle ja pääsin biosiin palauttamaan tehdasasetukset, mutta ongelma ei poistunut. Windowsiin en ole päässyt kertaakaan. Mistä minun kannattaisi lähteä purkamaan ongelmaa?
     
  2. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    Jatkuva piippaus viittaisi muistiongelmiin. Katoppa onko muistikammat kunnolla kiinni emolla. Mikä BIOS koneessa on? Voisit googlailla biosin versio + "beep error codes" niin saisit tarkempaa tietoa, mitä tuo piippaus tarkoittaa.
     
  3. illu1978

    illu1978 Newbie

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Muistkammat irroitin ja laitoin uudelleen paikoilleen ja vaihdoin biosin pariston. Pääsin biosiin ja palautin "tehdas asetukset", seivasin ja poistuin biosista. Ruutu välähti vihreäksi ja tuli abitin logo ja vaihtoehdot painaa tab tai del. Siihen jumahti. Ei tee mitään mistään näppäimestä ja kun koneen sammuttaa, niin ei lähde päälle.
     
  4. Joensuu

    Joensuu Active member

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    2,545
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    Ja kaikki piuhat ja liitokset on kunnolla kiinni??
     
  5. stalacave

    stalacave Regular member

    Joined:
    Apr 10, 2010
    Messages:
    197
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    26
    Itsellä oli samankaltaista ongelmaa, jätin yhden muistikamman kahden sijaan ja vaihdoin powerin, kovalevyn ja näytönohjaimen.. nyt taas toimii.

    En osaa enempää auttaa mutta epäilin emolevyn menneen sököksi, todennäköisesti vika oli kuitenkin jossain näissä vaihtamissani osissa, koska nyt kone lähtee päälle.
     
  6. illu1978

    illu1978 Newbie

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
     
  7. illu1978

    illu1978 Newbie

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Kaikki piuhat olen käynyt läpi ja irroittanut ja laittanut muistit ja näytönohjaimen uudelleen paikalleen. Jos emolevy on sökö, niin voisiko joku suositella jokin sortin päivityspakettia. Hintaa voisi olla 400-500 ja voisin hyödyntää vanhan kotelon ja virtalähteen, optisen aseman. Kotelon koko on atx. Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
     

Share This Page