Noniin. Minulla on käytössä WinXP pro, joka on tähän asti toiminut hyvin. Viime aikoina se on kuitenkin ruennut tekemään niin, että se nollaa kaikki asetukset ja sanoo, että käyttäjäprofiili on vioittunut. Normaalia profiilia ei voi siis käyttää ja joudun luomaan aina uuden profiilin ja poistamaan vanhan. Olen koittanut eheyttää C-asemaa, joka on aivan totaalisen täynnä pirstoutuneita tiedostoja. Windowsin eheytystoiminto ei tenhyt käytännössä mitään, Diskeeper sai hieman enemmän tehtyä, mutta vieläkin on joku 70% punaista aluetta. Koitin formatoida c-asemaa normaalisti komennolla format c:, mutta formatoinkin e:-aseman tällä komennolla ja poistin n 20gb dataa sieltä, en ymmärrä miksi. En jaksaisi alkaa formatoimaan, koska c-asemalla on paljon tärkeitä esim työhön liittyviä tiedostoja, joten onko mitään tehtävissä millään ohjelmalla levyn eheyttämiseksi ja koneen siivoamiseksi? Olen tähän mennessä käyttänyt juuri Diskeeperiä, EasyCleaneria, RegCleaneria, CCleaneria, RegSeekeriä yms siivousohjelmia, mutta niistäkään ei ole paljon apua tuohon ollut. Toivoisin apua ja ohjeita, miten saisin forkkaamatta eheytettyä tuon aseman. Kiitos.
WinXP eheytystyökalu on melko heikko. Kun lähdet eheyttämään: - Varmista, että sinulla on vähintään. 15% tilaa vapaana koko aseman koosta. Näin saavutat parhaan tuloksen. - Suorita eheytys toiminto niin monta kertaa kuin mahdollista, että pirstoutuneisuus vastaa alle n. 2% Pidän mahdollisena, että sen sijaan kun kirjotit format c niin typotit mahdollisesti ja kirjotit format e? Itse olen todennut O & O Defrag ohjelmiston parhaaksi levyn pirstoutumista vastaan. http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/ Hintakin on mukava mutta ainakin aiemmin sai 30 päivän trial version. Siinä ajassa ehtii eheyttää ainakin. Yksi lisävaihtoehto on ulkoinenkovalevy, varmuuskopio sinne kaikki tärkeät tiedostot ja laita sitten koneesi levy uuteen uskoon. Palautat lopulta tiedostot ja windowsin takaisin Näin alkuun.
Kirjoitin c:, olen siitä varma, sillä tein saman 3 kertaa :> Kokeilin tota 0&0:ta ja se oli ainoo mikä tuntu toimivan.