kävi niin ikävästi että kun laitoin seuran kotisivuille salilla kuvattuja videopätkiä nostoista niin ne lähti kyllä päälle mutta jumiutuivat jo heti alussa. kun niitä sitten klikkailee edes takaisin pari kolme kertaa niin ne toistuu kokonaan mutta sen ränkyttelyn se ensin vaatii. Kumma vika, ja olisiko jollain antaa pari neuvoa asian korjaamiseksi??? videoleikkeet on mpg tai mpeg muodossa. Kävin sitten parin muun seuran sivuilla katsomassa niitten videoita ja ne kyllä toistui alusta loppuun hyvin tällä mun Windows xp:n Mediaplayerillä. Ne toisten seurojen videot muuten oli AVI muodossa. Onko ehkä niin että nämä avi-muotoiset videopätkät toistuu paremmin nettisivuilla kuin mpeg-muodossa olevat? Jos on, niin miten ja millä ohjelmalla nämä mun mpeg-muotoiset salivideoleikkeet voi muuttaa tähän avi-muotoon? Nyt tarvii tosiaan vähän apua!
Kyllä ne MPEG videotkin pitäisivät toistua ilman ongelmia netissä jos ne koneella toistuvat oikein, isot tiedostot voivat vain latautua niin hitaasti että katseluun pitää olla hieman malttia. Jos kyse on MPEG-1 tiedostoista niin Virtualdub ohjelmalla voi tallentaa ne AVI muotoon, codec:in valinta on vain hieman ongelmallista jos videot on tarkoitus saada näkymään kaikilla alustoilla.
Joo siis ne videot voi esim. hiiren oikealla puolella napsauttamalla tallentaa omalle koneelle ja katsoa silla tavalla. Silloin ne toimii ihan hyvin, mutta nettisivulla ne hyytyy heti alussa ellei niitä klikkaile useamman kerran. Ne on kuvattu omalla videokameralla ja on mpg-muodossa. kokeilen tota Virtualdub-ohjelmaa jos se auttais. Se kai löytyy netistä. Ai niin... Real player toisti ne hyvin mutta windowsin mediaplayer ei ennenkuin omalla koneella.
Toi virtualdub oli ehkä liian rankka ohjelma mun aivoille. sain aikaiseksi ainoastaan 8-bittisen avi päätteisen videopätkän ja kuva oli rakeinen. Olisko muita vähän helpompia ohjelmia?
AutoGK voi olla hitusen helpompi. http://www.bitburners.com/option,com_smf/Itemid,73/topic,610.0/prev_next,prev
Itseasiassa voisitte kaikki vähänkin tästä ongelmasta kinnostuneet käydä vilkaisemassa niitä kiukuttelevia videoleikkeitä jos vaikka joku keksii siihen jonkun hyvän lääkkeen ja antaa mulle hyvän vinkin tulevaisuutta silmällä pitäen. Niitä videoleikkeitä nimittäin tulee jossain vaiheessa lisää mulle sähköpostilla ja mun täytyy laittaa nekin samalle sivulle. Sivujen osoite on www.itahelsinginveto.fi ja klikkaat sanaa "treenivideoita". Sillä sivulla sitten 5 ensimmäistä videota on ne murheenkryynit. Sanottiin mulle niinkin että on parempiakin videonkatseluohjelmia kuin Windowsin Mediaplayer. Että lähes kaikki muut on parempia. Mene ja tiedä...
Noissa videoissa on joku "vika". Korjasin asian käyttämällä tmpgenc:in File -> MPEG tools... kautta löytyy simple De-multiplex jolloin ääni ja video menevät erilleen ja sitten Simple Multiplex valintaa yhdistämällä ne takaisin. Poistan tuon videon tuolta palvelimelta heti kun vastaat tähän ketjuun. Eli ohjelma tai rauta mikä noita MPEG tiedostoja tekee tuottaa viallisia tiedostoja, myös bitratea voisi hieman laskea (5 megatavua 30 sekunnin pätkästä on streamaukseen hiukan liikaa) jos noista haluaa mukavampia katsella, tai käyttää vaikka Flash video palvelua kuten http://www.youtube.com tai http://video.google.com/ EDIT:Linkki poistettu
OK. Tota Mpeg-tools ohjelmaa sietää kokeilla jos taito vaan riittää. No kuitenkin löysin vahingossa ratkaisun tähän ongelmaan kun windows jällen kerran meni uusiksi. Mulla on aina ollut Kazaa Lite Resurrection tiedostonvaihto-ohjelma koneella ja samalla oon imuroinut ja asentanut Megacodec packin samalta sivustolta koska sen avulla oon aina saanut dvd-leffat ja kaikki muutkin videot näkymään Mediaplayerissa hyvin. Mutta tällä kertaa kävin sivustolla heti kun windows oli asennettu ja käyttövalmis. Sillä kertaa videot toistui ilman ongelmia. Lääkkeenä oli siis Mozilla Firefox nettiselain ja megacodecpack ei asennettuna. Että näin...