Mulla on kaverin läppäri tämän illan lainassa. Hän oli hankkinut vuoden vanhaan koneeseen netin (Elisa) ja elisan tietoturvapalvelut. Netti toimii ja modeemi on asennettu oikein, mutta kone muuttui aivan käsittämättömän hitaaksi. Koneella on nyt sekä vanha Nortonin virustorjunta sekä elisan tietoturvapalvelu. Olen yrittänyt poistaa Nortonia ohjauspaneelin kautta, mutta ei onnistu. Kone on niin hidas, että ikkunan avaamiseenkin menee noin puoli tuntia. Kone ei myös käynnisty välillä ollenkaan. Mitä nyt voisin tehdä, että saisin poistetua tuon Nortonin. Hidastaako konetta noin paljon juuri se, että siinä on päällekkäin kaksi virustorjuntaa ja palomuuria? Kone on toiminut todella hyvin ja nopeasti ennen tätä netin hankintaa.
Juurikin tuo hidastaa konettasi. Eli vain 1 virustorjunta softa ja 1 palomuuri koneelle. Tuossa ohjeita nortonin poistoon: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Koita järjestelmän palautusta. Palauta kone aikaan ennen elisan tietoturvapalvelua ja poista sitten norton.
Kiitoksia sinulle, kokeilen. Ja tärkeää tietää, että juuri nuo ohjelmat hidatavat konetta, eikä jokin muu syy.
Nortonin poistossa on itselläkin tullut aina joskus ongelmia. Tulee väkisin mieleen vahtikoira isännän istumalihaksissa roikkumassa. Haulikkoa vaan käteen eli windows uusiksi.
Olen tässä nyt tämän ajan yrittänyt päästä ohjauspaneelin lisää/poista sovellus-toimintoon, mutta ei avaa mitään. Kone rutisee vähän, mutta mitään ei tapahdu. Ja kirjoitan tätä siis omalta pöytäkoneelta ja kaverin läppäri on meillä vaan "käymässä". Kun nyt vaan pääsisi poistamaan tuon Nortonin ja elisankin, niin sitten asennan tuon elisan tietoturvapalvelun uudestaan. Pääsisinkö poistamaan tuon Nortonin muuta kautta kuin ohjauspaneelista tai käynnistä-valikosta? Nuo kun eivät tunnu aukeavan.
Koitas poistoa vaikka EasyCleanerillä. Et varmaan ole ensimmäinen, jolla on ongelmia poistaa Norton. Hyvä softa, mutta poistonkin jälkeen löytyy Symantecin tavaraa...
Kun minä en nyt saa tuota läppäriä nettiin, ei ole oma kone. Pitäisi yrittää saada tuo ohjelma pääpiirteittäin pois ihan ilman nettiä. Siis sillä lailla vaan, että kone vähän nopeutuu ja saan tuon ohjelman ylipäätään pois käytöstä. Myöhemmin voi sitten poistaa ne Nortonin rippeet mitä koneelle jää.
Käynnistä kone vikasietotilaan painamalla F8 näppäintä koneen käynnistyessä. Sitten poistat nortonin käynnistyvistä ohjelmista ja siivoilet pois sen. Käynnistä -> Suorita -> msconfig Tuolta saat käynnistyviä ohjelmia pois.
Ok, kiitos paljon. Täytyy laittaa tuo muutenkn muistiin tulevaisuutta varten. Sain nyt Nortonin pois päältä ja nyt se ainakin näyttää poistavan sitä. Sen näkee kohta, että nopeutuuko kone yhtään.