Ongelmia langattoman verkon kanssa - 2 konetta

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by GromlecH, Jun 17, 2007.

  1. GromlecH

    GromlecH Member

    Joined:
    Jan 19, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Käytössäni on ZyXEL:n Prestige 660HW-61 modeemina, pöytäkoneessa on Buffalon WLI2-PCI-G54S ja kannettavasta löytyy WLI-CB-G54S. WLAN:n toiminnan kanssa on ollut hirveästi ongelmia ja luovuin sen käytöstä jokin aika sitten. Nyt palasin jälleen kerran WLAN:n kimppuun ja sain pöytäkoneeni nettiin langattomasti. Ongelma ei kuitenkaan ole poistunut kannettavan osalta sillä yhteys pätkii siinä pahasti eikä netti tahdo toimia langattomasti.

    Olen ottanut WZC:n pois käytöstä kummastakin koneesta ja käytän Buffalon Client Manageria (Client Manager3 Ver.1.0.0). Tämä löytyy kummaltakin koneelta. Pöytäkoneessa nopeus on suurimmaksi osin hyvä mutta kannettavalla se on aivan surkea tai olematon.

    Mitä minun pitäisi tässä kohtaa tehdä? Epäilen, että ZyXEL:ssä olisi vikaa (uusin firmware on asennettuna). Pitäisiköhän minun vaihtaa Buffalon langattomaan tukiasemaan? Puuttuuko minulta mahdollisesti jotain mikä estää kunnon yhteyden kannettavaan?
     
  2. miinis

    miinis Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    314
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kuinka kaukana kannettava on tukiasemasta? Entä onko välissä paljon betoniseiniä ja raudoituksia? Kokeile sitä läppäriä siinä tukiaseman vieressä, jos siinäkin on hidas yhteys, niin silloin on jommassa kummassa vika. Todennäköisesti läppärin verkkokortissa, koska langaton kerran toimii pyötäkoneella kunnolla.
     
  3. GromlecH

    GromlecH Member

    Joined:
    Jan 19, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ongelma tuli ratkaistua sillä, että hankin Buffalon WHR-HP-G54 tukiaseman ja sain molemmat koneet langattomasti verkkoon. Kaikki toimi mainiosti lukuunottamatta ajoittaisia katkoksia yhteydessä. Nyt sitten pöytäkoneeni kadotti langattoman yhteyden eikä sitä saa yhdistettyä uudelleen.

    Olen tehnyt kaikki mahdolliset toimenpiteet: tarkistanut asetukset, testannut kannettavan kanssa langattoman yhteyden, tarkistanut asetukset tukiasemasta, resetoinut tukiaseman, asentanut uudelleen pöytäkoneen langattoman sovittimen ajurit jne. jne.

    Missä ongelma mahtaa olla? Onko sovitin kärähtänyt? Harmittaa kovasti kun pitäisi olla hyvät laitteet langattomaan verkkoon.

    Lisäys: Pöytäkoneeni sovittimen pitäisi kyetä 125 Mbps*:n nopeuteen mutta se ei näytä toimivan. Siis, olen kyennyt muutamaan otteeseen ottamaan yhteyden tukiasemaan mutta yhteys on hidas ja pingatessani gatewayta ei tapahdu mitään tai ping on erittäin korkea. Kannettavalla ei ole mitään ongelmia langattomasti. Muutin tukiaseman asetuksia sen verran, että valitsen itse kanavan, jota käyttää mutta ei näyttänyt sekään auttavan tähän pöytäkoneen yhteyteen eli ei saa yhteyttä.
     
    Last edited: Jul 21, 2007
  4. Kojo10

    Kojo10 Regular member

    Joined:
    Jul 17, 2007
    Messages:
    241
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Oletko ottanut langattomista verkkokorteista virransäästön pois?

    Itselläni tuo auttoi netin pätkimiseen läppärissäni.
     
  5. GromlecH

    GromlecH Member

    Joined:
    Jan 19, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Virransäästö on pois käytöstä PCI-väyläisessä. USB-sovittimessa ei ollut tuollaista vaihtoehtoa.
     

Share This Page